کتاب ماه، خاتونی خشن است

The moon is a harsh mistress
کد کتاب : 97857
مترجم :
شابک : 978-6001827686
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 456
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب ماه، خاتونی خشن است اثر رابرت انسون هاینلاین

«رابرت انسون هاینلاین» تأثیرگذارترین نویسنده علمی تخیلی عصر خود بود، تأثیری به‌قدری چشمگیر که همانطور که ساموئل آر. دلانی می‌گوید، «منتقدان مدرنی که تلاش می‌کنند با این تأثیر دست و پنجه نرم کنند، متوجه می‌شوند که با شیئی مانند آسمان یا اقیانوس سروکار دارند. " او چهار بار برنده جایزه هوگو برای بهترین رمان شد، رکوردی که هنوز پابرجاست. کتاب «ماه، خاتونی خشن است» آخرین رمان برنده جایزه هوگو بود و به طور گسترده ای بهترین اثر او محسوب می شود.
این داستان یک انقلاب است. این داستان مردم پراکنده است - یک تکنسین کامپیوتر، یک زن تحریک‌کننده جوان و یک دانشگاهی سالخورده - که رهبران جنبش شورشی می‌شوند. و این داستان مایک است، ابررایانه‌ای که احساساتش را فقط این حلقه درونی می‌دانند و به دلایلی متعهد به موفقیت نهایی انقلاب است.
کتاب «ماه، خاتونی خشن است» یکی از نقاط برجسته داستان های علمی تخیلی مدرن است، رمانی سرشار از سیاست، انسانیت، اشتیاق، حدس و گمان های فنی نوآورانه، و اعتقاد راسخ به دستیابی به آزادی انسان.
کتاب ماه، خاتونی خشن است برنده جایزه هوگو در سال 1967 برای بهترین رمان است. این کتاب توسط کتابسرای تندیس منتشر شده است.

کتاب ماه، خاتونی خشن است

رابرت انسون هاینلاین
رابرت انسون هاینلاین، زاده ی 7 جولای 1907 و درگذشته ی 8 می 1988، نویسنده ی آمریکایی بود.دوران کودکی هاینلاین در کانزاس سپری شد. او از آکادمی نیروی دریایی ایالات متحده فارغ التحصیل شد و پس از آن به خدمت در نیروی دریایی مشغول گشت. اما هاینلاین در سال 1934 به علت ابتلا به بیماری مجبور به ترک نیروی دریایی شد.او سپس چندین هفته در کلاس های ریاضی و فیزیک دانشگاه کالیفرنیا حضور یافت اما خیلی زود یا به دلیل بیماری و یا به دلیل علاقه به سیاست از این کلاس ها کناره گیری کرد.او برای کسب پول بیشتر و پرداخت...
نکوداشت های کتاب ماه، خاتونی خشن است
We proceed down a path marked by his ideas.
ما مسیری را طی می کنیم که با ایده های او مشخص شده است.
Tom Clancy

قسمت هایی از کتاب ماه، خاتونی خشن است (لذت متن)