کتاب سفر به کوهستان رویاها

Death in Persia
خاطرات و گزارشی از ایران سال های ۱۳۱۲-۱۳۲۰‮‬
کد کتاب : 98122
مترجم :
شابک : 978-6229785270
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 258
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سفر به کوهستان رویاها اثر آنه ماری شوار تسنباخ

کتاب « سفر به کوهستان رویاها » (خاطرات و گزارشی از ایران سال های ۱۳۱۲-۱۳۲۰‮‬) نوشته « آنه ماری شوار تسنباخ» توسط انتشارات « هنر معاصر » منتشر شده است.
آنماری شوارتزنباخ از زمان کشف مجدد آثارش در اواخر دهه 1980 به یک شخصیت فرقه اروپایی در میان بوهمی های آزاده تبدیل شده است. مرگ در ایران که برای اولین بار به زبان انگلیسی موجود است و توسط لوسی رنر جونز به زیبایی ترجمه شده است، کلاژی از امور سیاسی و خصوصی است که احساسات صمیمی و افکار عمومی شوارتزنباخ را طی چهار سفر به ایران بین سال‌های 1933 و 1939 مستند می‌کند. شوارتزنباخ در آغاز جنگ جهانی دوم در برابر واکنش‌هایش به اتهامات دوستانش مبنی بر ترک اروپا و اهداف ضد فاشیستی تهران، اطلاعات زیادی در مورد زندگی روزمره در ایران و شخصا عشق نافرجام خود به ثبت رساند. از لحاظ زمانی قبل از سفرنامه نفیس شوارتزنباخ «همه راه ها باز هستند»، گزارشی از سفر با اتومبیل او از ژنو به افغانستان در سال 1939، «مرگ در ایران» دفتر خاطرات شگفت انگیز یک ناظر زیرک است که در چهارراه رویدادهای مهم تاریخ ایستاده است.

کتاب سفر به کوهستان رویاها

آنه ماری شوار تسنباخ
Annemarie Minna Renée Schwarzenbach (زاده ۲۳ مه ۱۹۰۸ – درگذشته ۱۵ نوامبر ۱۹۴۲) نویسنده، روزنامه‌نگار و عکاس سوئیسی بود. مادر دوجنسه اش او را به سبکی مردانه بزرگ کرد و تصویر آندروژنی او با جامعه بوهمی برلین آن زمان که او مشتاقانه در آن زندگی می کرد مناسب بود. مبارزات ضد فاشیستی او او را مجبور به تبعید کرد و در آنجا به خانواده رمان نویس توماس مان نزدیک شد. او بخش زیادی از زندگی خود را در خارج از کشور به عنوان یک عکاس روزنامه‌نگار سپری می‌کرد، بسیاری از روابط لزبین&zw...