کتاب دنیای دوپامین

Dopamine nation : finding balance in the age of indulgence
رسیدن به تعادل در عصر زیاده روی
کد کتاب : 98771
مترجم :
شابک : 978-6227061222
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 246
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021‭
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

سرزمین دوپامین
Dopamine nation
به سوی تعادل در عصر افراطی گری
  • 10 % تخفیف
    120,000 | 108,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: مرو مرو
    نویسنده:
کد کتاب : 115487
مترجم :
شابک : 978-6227384444
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 190
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

کنترل دوپامین
Dopamine nation
چطور دچار اعتیاد به هر چیزی نشویم
کد کتاب : 124363
مترجم :
شابک : 978-6225911352
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب دنیای دوپامین اثر آنا لمبکی

کتاب "دنیای دوپامین: یافتن توازن در زمانهٔ فراوانی" اثر دکتر آنا لمکی، با بررسی دقیق و نفوذپذیر، به چالش‌های مدرن جامعه و تأثیرات آن‌ها بر مغز انسان می‌پردازد. در این کتاب، دکتر لمکی، پزشک و متخصص عصب‌شناسی، با معرفی مکانیسم‌های نوروشیمیایی مغز و نحوه عملکرد دوپامین، نشان می‌دهد چگونه جوامع مدرن به دام یک دوره‌ی فراوانی و افراط افتاده‌اند. دوپامین، یک نوع نوروترانسمیتر در مغز است که در احساس لذت و تقویت انگیزه نقش دارد. با زیاد شدن تحریکات لذت‌بخش، مثل استفاده از تکنولوژی، مواد مخدر، خوراکی‌های فراوری شده و دیگر فعالیت‌های مدرن، سیستم دوپامینی مغز به سمت اشباع می‌رود و به مرور زمان حساسیت خود را نسبت به این تحریکات از دست می‌دهد.کتاب با بررسی تاریخچهٔ دوپامین و تأثیر آن بر رفتار انسان، به بحران‌های روانی و جسمی ناشی از افراط در مصرف تحریکات لذت‌بخش می‌پردازد. دکتر لمکی با مطالعات و مورد‌های واقعی که در کتاب ارائه می‌دهد، نشان می‌دهد که چگونه افراد به دام اعتیاد و افسردگی می‌افتند و چگونه می‌توان با برقراری توازن در زندگی، به سلامتی روانی و جسمی برگشت.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در این کتاب تأکید می‌شود، اهمیت "روزهٔ دوپامینی" است. به عبارت دیگر، لزوم داشتن فاصله و استراحت از تحریکات لذت‌بخش تا بتوانیم حساسیت مغز به این تحریکات را بازیابی کنیم. دکتر لمکی با نگاه علمی و در عین حال ساده و قابل فهم، به بررسی تأثیرات فرهنگ مصرف‌گرایی بر سلامتی روانی و جسمی انسان‌ها می‌پردازد. او معتقد است که با شناخت بهتر مکانیسم‌های مغز و چگونگی عملکرد دوپامین، می‌توان به سمت یک زندگی سالم‌تر و متوازن‌تر حرکت کرد.

در کل، کتاب "دنیای دوپامین" یک راهنمای ارزشمند برای کسانی است که می‌خواهند بفهمند چرا در دنیای امروز به سادگی به دام افراط و اعتیاد می‌افتند و چگونه می‌توانند به توازن و سلامتی برگردند.

کتاب دنیای دوپامین

آنا لمبکی
آنا لمبکه (زاده ۲۷ نوامبر ۱۹۶۷) یک روانپزشک آمریکایی است که رئیس کلینیک تشخیص دوگانه پزشکی اعتیاد استانفورد در دانشگاه استنفورد است. او متخصص اپیدمی مواد افیونی در ایالات متحده است، و نویسنده کتاب متخصص مواد مخدر، چگونه پزشکان فریب خوردند، بیماران گرفتار شدند، و چرا متوقف کردن آن بسیار سخت است. آخرین کتاب او، پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز، ملت دوپامین: یافتن تعادل در عصر لذت، در اوت 2021 منتشر شد.
نکوداشت های کتاب دنیای دوپامین
Brilliant . . . scary, cogent, and cleverly argued.
درخشان . . . ترسناک، قانع کننده، و هوشمندانه استدلال کرد.
Beth Macy, author of Dopesick, as heard on Fresh Air

Fascinating case histories, and a sensible formula for treatment.
تاریخچه موارد جذاب و فرمولی معقول برای درمان.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب دنیای دوپامین (لذت متن)
مشکل دیوید از دوران تحصیل در دانشکده شروع شد، یعنی درست از همان روزی که او به بخش خدمات بهداشت روانی دانشجویان مراجعه کرد. دیوید ۲۱ساله در آن زمان دانشجوی سال دوم دانشگاهی واقع در شمال نیویورک بود که برای نجات از اضطراب و عملکرد تحصیلی پایین به بخش مربوط رفته بود. او هر بار که با افراد غریبه یا کسانی که آن ها را خیلی خوب نمی شناخت روبه رو میشد، گرفتار اضطراب می شد. صورتش گل می انداخت و پشتش عرق می کرد و افکارش به هم می ریخت. دیوید همیشه از جلسات و کلاس هایی که در آن ها باید جلوی دیگران حرف می زند فراری بود. او یک بار از حضور در یک سخنرانی و ۲ بار از حضور در سمینار خودداری کرد و ناچار شد به جای گذراندن واحدهای عملی خود، واحدهای نظری در کالج بگیرد.»