کتاب بولشویسم از موسی تا لنین

Der bolschervismus von mosesbis Lenin
گفتگویی میان من و آدولف هیتلر
کد کتاب : 98776
مترجم :
شابک : 978-6002538420
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 408
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1920
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب بولشویسم از موسی تا لنین اثر دیتریش اکارت

کتاب «بولشویسم از موسی تا لنین » یکی از مهم‌ترین متن‌ها برای آشنایی با هیتلر و اندیشه‌های او و یارانش کتابچه‌ای است با عنوان «بولشویسم از موسی تا لنین: گفت‌وگویی میان من و آدولف هیتلر». این کتابچه که در سال 1924 منتشر شده گفت‌وگویی است میان هیتلر و دیتریش اکارت؛ کسی که هیتلر او را آموزگار خود می‌دانست و تا پایان عمر ارادتی ویژه به او داشت.
در این کتابچه به ارتباط بین ایدئولوژی هیتلر و یهودی‌ستیزی- که ستون فقرات ناسیونال‌سوسیالیسم بود- پی می‌بریم و با مفهوم کلیدی «بولشویسم یهودی» آشنا می‌شویم. مترجم علاوه بر برگرداندن این کتابچه، جستار مفصلی نیز درباره نظریه/ افسانهٔ «بولشویسم یهودی» نگاشته که در بخش نخست کتاب آمده است.
دیتریش اکارت، نویسنده و روزنامه‌نگار آلمانی نخستین کسی بود که هیتلر را «پیشوا» نامید و توانایی‌های خاصی را در وجود او کشف کرد.

«دیتریش اکارت»نویسنده این کتاب، یک روزنامه نگار، ناشر، حامی اولیه ناسیونال سوسیالیسم و ایده پرداز آدولف هیتلر بود. اگرچه اکارت یکی از اولین شخصیت‌های حزب کارگران آلمان یا حزب ناسیونال سوسیالیست کارگران آلمان بود، اما هرگز عضو رسمی حزب نبود.

کتاب بولشویسم از موسی تا لنین

دیتریش اکارت
دیتریش اِکارت (Dietrich Eckart)‏ متولد 1868در آلمان بود. این شاعر آلمانی در زمینه های مختلفی از جمله روزنامه‌نگاری و نمایش‌نامه‌نویسی نیز فعالیت های ارزشمندی داشت. اکارت را می‌توان به عنوان یکی از اعضای اولیه و کلیدی حزب نازی آلمان دانست که با آدولف هیتلر رهبر حزب نیز روابط خوبی داشت. در نهایتدیتریش در سن 55 سالگی تاریخ ۲۶ دسامبر ۱۹۲۳ بر اثر یک سکته قلبی در شهر برشتس گادن آلمان درگذشت.
دسته بندی های کتاب بولشویسم از موسی تا لنین