کتاب شهر سرخ

eat the buddha life and death in a tibetan
زندگی و مرگ در تبت
کد کتاب : 98895
مترجم :
شابک : 978-600253836
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 400
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب شهر سرخ اثر باربارا دمیک

باربارا دمیک، روزنامه نگار نامدار، همانند اثرش درباره کره شمالی، در این کتاب نیز به سراغ یکی از مخفی ترین زوایای جهان رفته است. او داستان یک شهر تبتی را نقل می کندکه خارجی ها به سختی قادر به بازدید آن هستند.
نگابا جایی بود که تبتی ها و کمونیست های چین برای اولین بار در آنجا با یکدیگر مواجه شدند.در دهه 1930، ارتش سرخ مائو به سمت این فلات تبتی متواری شد تا از فلاکت جنگ داخلی چین بگریزد. زمانی که سربازان به نگابا رسیدند، چنان گرسنه بودند که صومعه هارا غارت کردند و مجسمه های مذهبی را که از آرد و کره درست شده بود خوردند. از نظر تبتی ها، این کار به منزله خوردن بودا بود. تجربیات آن ها از نگابا، به نوعی نهضت مقاومت تبتی در دهه های پیش رو منجر می شد که فرجامی بسیار تکان دهنده داشت.

کتاب شهر سرخ

باربارا دمیک
باربارا دمیک، روزنامه نگار و نویسنده ی آمریکایی است.دمیک در ریجوود نیوجرسی بزرگ شد. او به دانشگاه ییل رفت در رشته ی تاریخ اقتصاد از آن دانشگاه فارغ التحصیل شد.دمیک در سال های 1993 تا 1997، گزارشگر بخش اروپای شرقی روزنامه ی Philadelphia Inquirer بود. او در سال 2001 به روزنامه ی لس آنجلس تایمز پیوست و مسئول اولین دفتر این روزنامه در کره شد. باربارا دمیک از آن پس، گزارش های ویژه و متعددی از شرایط زندگی در کره ی شمالی منتشر کرد.
نکوداشت های کتاب شهر سرخ
نمی توان چین و تبت را بدون خواندن کتاب باربارا دمیک به سادگی شناخت. اثر او بی طرفانه، نشاط آور، موشکافانه و همچون فیلم سینمایی واضح است.
ایوان اسنوس، نویسنده عصر جاه طلبی

کتاب جدید باربارا دمیک برای هر کسی که به چین و تبت علاقه مند است اکیدا توصیه می شود. گزارش نویسی و نگارش آن چنان غنی و زیباست که حین خواندن نمی توانستم آن را زمین بگذارم.
جان پومفرت، نویسنده کشور زیبا و پادشاهی میانه

قسمت هایی از کتاب شهر سرخ (لذت متن)