کتاب تاریخ تحولات سیاسی جمهوری اسلامی ایران

History of political developments of the Islamic Republic of Iran
جلد۴: ۳۱شهریور۵۹ تا ۳۱خرداد۶۰‬
کد کتاب : 99079
شابک : 978-9644198977
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 416
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخ تحولات سیاسی جمهوری اسلامی ایران اثر حسین احمدی

کتاب "تاریخ تحولات سیاسی جمهوری اسلامی ایران"، جلد 4 به نویسندگی حسین احمدی و توسط نشر مرکز اسناد انقلاب منتشر شده است. این جلد به تحلیل و بررسی دوره‌ای از تاریخ تحولات جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد، به طور خاص از تاریخ 31 شهریور 1359 تا 31 خرداد 1360. این دوره تاریخی شاهد رویدادهای مهم و تحولاتی در تاریخ ایران بوده است.

یکی از مهمترین رخدادهای این دوره، تهاجم گسترده ارتش بعثی به ایران بوده که منجر به آغاز جنگ تحمیلی شد. در این دوران، بحران‌آفرینی ضدانقلاب به منظور تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران به وقوع پیوست. ایران نیز در برابر تجاوز نظامی عراق به مقاومت پرداخت و در مقابل وقوع واقعه خرمشهر ایستادگی کرد. علاوه بر این، نویسنده به واکنش‌های بین‌المللی به حمله عراق به ایران در این دوره پرداخته و تأثیر آنها بر تاریخ تحولات سیاسی جمهوری اسلامی را بررسی کرده است. این دوره همچنین شاهد حوادثی بود که منجر به استیضاح و عزل اولین رئیس‌جمهور ایران شد.

کتاب حاضر به خوانندگان محترم ارائه می‌دهد تا آنها از چرخه تاریخی مهم این دوره آگاه شوند و تحولات سیاسی جمهوری اسلامی ایران را در این مدت با دقت مورد مطالعه و تحلیل قرار دهند.

کتاب تاریخ تحولات سیاسی جمهوری اسلامی ایران

دسته بندی های کتاب تاریخ تحولات سیاسی جمهوری اسلامی ایران