کتاب تصویر بزرگ

The Big Picture
درباره خاستگاه های حیات، معنی داشتن و خود جهان
کد کتاب : 99835
مترجم :
شابک : 978-6227028881
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 616
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب تصویر بزرگ اثر شون کرول

شان کارول که قبلا به خاطر نوشته‌های ظریف و شفاف خود در مورد چالش‌برانگیزترین مفاهیم فیزیک مدرن در سطح بین‌المللی مورد تحسین قرار گرفته است، به عنوان یکی از بزرگترین متفکران انسان‌گرای نسل خود ظاهر می‌شود زیرا او عقل خارق‌العاده خود را نه تنها در مورد بوزون‌ها و ابعاد اضافی هیگز، بلکه اکنون نیز به کار می‌گیرد. همچنین در مورد عمیق ترین سوالات شخصی ما: ما کجا هستیم؟ ما که هستیم؟ آیا عواطف، باورها، و امیدها و رویاهای ما در نهایت بی معنی هستند؟ آیا هدف و معنای انسان در یک جهان بینی علمی می گنجد؟
در فصل‌های کوتاه پر از حکایت‌های تاریخی جذاب، حاشیه‌های شخصی، و توضیح دقیق، خوانندگان تفاوت بین نحوه عملکرد جهان در سطح کوانتومی، سطح کیهانی و سطح انسانی - و سپس نحوه اتصال هر یک به دیگری را می‌آموزند. ارائه کارول از اصولی که انقلاب علمی را از داروین و انیشتین به منشأ حیات، آگاهی و جهان هدایت کرده است، به طرز خیره کننده ای منحصر به فرد است.
کارول نشان می دهد که چگونه بهمنی از اکتشافات در چند صد سال گذشته جهان ما را تغییر داده است و آنچه واقعا برای ما اهمیت دارد. زندگی‌های ما بی‌کران مکان و زمان مانند هرگز کوتوله شده است، اما آنها با ظرفیت ما در درک آن و معنا بخشیدن به آن رستگار شده‌اند.
«تصویر بزرگ» یک جهان بینی علمی بی سابقه است، یک تور دو نیرو که در قفسه ها در کنار آثار استیون هاوکینگ، کارل سیگان، دنیل دنت و ای. او. ویلسون برای سال های آینده خواهد نشست.

کتاب تصویر بزرگ

شون کرول
شون کرول (Sean M.Carroll) فیزیکدان آمریکایی در کالتک و عضو هیئت علمی دانشگاه شیکاگو است.زمینه کاری او نسبیت عام و ماده تاریک است.
نکوداشت های کتاب تصویر بزرگ
Vivid...impressive....Splendidly informative.
واضح ... چشمگیر .... فوق العاده آموزنده.
New York Times New York Times

Succeeds spectacularly.
به طور چشم گیری موفق عمل می کند.
Science

قسمت هایی از کتاب تصویر بزرگ (لذت متن)
حقیقت این است که زمین از زیر پاهایمان ناپدید شده است. و ما تازه شروع کرده ایم تا جرأت به خرج دهیم تا به پایین نگاه کنیم. خوشبختانه، همه ی چیزهایی که در هوا معلقند، بلافاصله به پرتگاه مرگ آورشان نمی افتند. اگر وایل ای کایوتی به یکی از آن کوله پشتیهای دارای موتور جت با مارک اکمه مجهز بود تا با اراده ی خودش به اطراف پرواز کند وضعش خوب می ماند. وقت آن رسیده که شروع به کار کنیم و بسته های جت مفهومی خودمان را بسازیم.