کتاب راسپوتین

Rasputin : the last word
ابلیس یا قدیس 2جلدی
کد کتاب : 9994
مترجم :
شابک : 9786004052443
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 1297
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---
تعداد جلد : 2

معرفی کتاب راسپوتین اثر ادوارد راژینسکی

گریگوری افیموویچ راسپوتین دهقان ساده ای بود که در جریان بیماری تزارویچ الکسی وارد دربار می شود و چون موفق می شود که شاهزاده را درمان کند در قصر ماندگار می شود و طولی نمی کشد که او دست راست شاه و ملکه و مورد اعتماد آنها می شود. به طوری که در تمام امور سیاسی اظهار نظر می کند و این مسئله سبب حسادت اطرافیان می شود به طوریکه منجر به قتل او می شود. اما این شخصیت به دلیل پیشگویی اش و نیز زنبارگی بی حد و حصرش و نقشی که در انقلاب روسیه بازی کرده به شخصیتی رازآمیز و معمایی تبدیل شده است.
از نویسنده ی پرفروش کتاب استالین کتابی دیگر اینبار درباره ی راسپوتین. راسپوتین بیوگرافی قابل توجهی است از راهب عرفانی و مرد هوسران عجیب و غریبی که نقش او در هلاکت رومانوف ها و شروع انقلاب، تنها در حال حاضر کاملا شناخته شده است.پس از گذشت تقریبا یک قرن ، مورخان فقط توانسته بودند درباره ی نقشی که گریگوری راسپوتین در سقوط روسیه تزاری بازی کرده بود ، دست به حدس و گمان بزنند. اما در سال 1995 یک پرونده گمشده از بایگانی ایالت پیدا شد ، پرونده ای که شامل بازجویی های کامل از حلقه ی داخلی راسپوتین بود. با این تقویت گسترده و صریح از سابقه ی تاریخی ، ادوارد راژینسکی زندگی نامه ای قطعی را نوشته است ، و زندگی جذاب یک انسان احتمالا مقدس را که روند تاریخ روسیه را تغییر داده است ، به طور کامل بازسازی می کند.
کتاب راسپوتین، یک بیوگرافی هیجان انگیز جدید، با استفاده از کشف اسناد و مدارک معاصر که برای مدتی طولانی گمشده بود است. بینش بی سابقه ای در مورد یکی معجزه گر ترین مردان به لطف استفاده از منابع و مصاحبه هایی که قبلا در دسترس نبوده است.

کتاب راسپوتین

ادوارد راژینسکی
ادوارد استانیسلافوویچ رادزینسکی (به روسی: Эдвард Станиславович Радзинский) (زاده ۲۳ سپتامبر ۱۹۳۶ در مسکو) نمایشنامه نویس، فیلمنامه نویس و پژوهش گر روسی و نویسنده بیش از چهل کتاب تاریخی شاخص است.او کتبی تاریخی از زندگی نامه تزار نیکلای دوم، الکساندر دوم، راسپوتین و جوزف استالین بر اساس اسناد محرمانه از بایگانی مخفی روسیه و پژوهش های شخصی به رشتهٔ نگارش درآورده است.کتاب "استالین" رادزینسکی به گفتهٔ وی یکی از بزرگ ترین پروژه های تاریخ نگاری اش به شمار می آید.رادزینسکی برای نوشتن زندگی نامهٔ استا...
نکوداشت های کتاب راسپوتین
عالی... روایت این که چگونه آریستو کرات ها راسپوتین را نابود کردند، و چگونه راسپوتین سرانجام آریستوکراسی را نابود کرد... کتاب آن چنان خواندنی است که زمین گذاشتنش ناممکن است.
ساندی تلگراف

قسمت هایی از کتاب راسپوتین (لذت متن)
در همین زمان راسپوتین شروع به ارائه توصیه های عجیب و غریب به تزار و ملکه کرد. از نامه ملکه به تزار: «او ]راسپوتین[ احساس کرده که تو باید به کارخانه ها دستور بدهی مهمات جنگی بسازند و اگر آن ها فهرست کارخانه ها را نشانت دادند باید خیلی ساده دستور بدهی کدام کارخانه ها مهمات بسازند... شیرین عسل خودم مستبدتر باش، و عزم و قاطعیت خودت را نشان بده.»(۱۴ ژوئیه ۱۹۱۵) عجیب است، اما راسپوتین انجام اقداماتی را پیشنهاد می کرد که کاملا مشابه اقدامات بلشویک ها در زمان استالین است. استالین حین جنگجهانی دوم با یک مشت آهنین کاری کرد که همه کارخانه های کشور قادر به تولید مهمات جنگی و مصنوعات مورد نیاز در جبهه های جنگ باشند. راسپوتین هم حین جنگ جهانی اول توصیه مشابهی کرده بود:«۲۹ اوت ۱۹۱۵... اما دوستمان ]راسپوتین[ احساس می کند کارخانه های بیش تری را، حتا کارخانه های تولید کننده محصولات غذایی را هم، باید به تولید مهمات جنگی واداشت.»

مجله موضوعات تاریخی در ۱۹۶۴ یک شماره جنجالی منتشر کرد که نه تنها مورد توجه مشتاقانه مورخان قرار گرفت بلکه توجه خوانندگان عادی را هم جلب کرد. در مجله سندی برای اولین بار به چاپ رسیده بود که تا آن زمان در بایگانی محرمانه اسناد انقلاب اکتبر نگهداری شده بود؛ سندی با عنوان «تجزیه و تحلیل بازجوف.پ. سیمپسون، عضو کمیسیون فوق العاده، در باره فعالیت راسپوتین و همدستان نزدیکش، و نفوذ آن ها بر نیکالای دوم در محدوده حکومت».

برای دسترسی به اسناد کمیسیون فوق العاده باید انبوهی از مجوزهای رسمی را از ادارات دولتی دریافت می کردم؛ در این جا قصد ندارم تلاش هایی را که در این زمینه کردم، برشمارم. یا نمی خواهم توضیح بدهم این مجوزها چگونه در عمل بی ارزش و بی فایده از کار درآمدند. یا نمی خواهم بگویم یگانه چیزی که کمکم کرد، جایگاهم به عنوان یک نمایشنامه نویس و فیلمنامه نویس مطرح و موفق بود. فقط به این اکتفا می کنم که اجازه دسترسی به بایگانی اسناد کمیسیون فوق العاده را به دست آوردم.