محمد امامی کاشانی

محمد امامی کاشانی

محمدآقا امامی معروف به محمد امامی کاشانی (زاده ۱۰ مهر ۱۳۱۰ در کاشان) متولی مدرسه عالی شهید مطهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران است.
نماز عید قربان ۱۴۳۸ قمری در تهران به امامت وی برگزارشد. وی از نزدیکان و معتمدان اکبر هاشمی رفسنجانی بود که در سال ۱۳۹۴ در لیست خبرگان مردم قرار داده شد و نفر دوم از تهران بعد از هاشمی رفسنجانی به مجلس خبرگان راه یافت. امامی کاشانی در دوران تحصیلات حوزوی در کلاس درس خارج سید حسین طباطبایی بروجردی، محقق داماد و روح‌الله خمینی شرکت داشت. او در ۲۳ سالگی‌ آموختن‌ درس‌ خارج‌ فقه‌ را نزد سید روح‌الله خمینی آغاز کرد. فلسفه را نیز نزد علامه طباطبائی و سید ابوالحسن رفیعی قزوینی فرا گرفت. امامی کاشانی در جریان فعالیت علیه حکومت پهلوی در سال ۱۳۵۵ به شهرستان گنبد کاووس تبعید شد.
او از اعضای تشکیل‌دهنده جامعه روحانیت مبارز بود. پس از پیروزی انقلاب به عنوان نماینده ولی فقیه در شهربانی،عضویت شورای نگهبان و تولیت مدرسه عالی شهید مطهری برگزیده شد. همچنین با تشکیل شورای عالی تبلیغات درصدد هماهنگی بیشتر در تبلیغات فرهنگی و دینی گام برداشت. پس از آن به عنوان رئیس دیوان عدالت اداری به فعالیت پرداخت. با حکم سید روح الله خمینی در ۲ اردیبهشت ۱۳۶۸ عضو هیئت بازنگری قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گردید.

کتاب های محمد امامی کاشانی

خط امان