محمدحسین بوچانی

محمدحسین بوچانی

محمدحسین بوچانی، دارای دکترای برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه شهید بهشتی است و «رئیس  مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران» می باشد. وی پیش از این معاونت امور مجلس و دولت‌ را در شورای عالی استان‌‌ها بر عهده داشت.  
دکتر بوچانی از مدیران قدیمی و کارشناسان مجرب حوزه مدیریت شهری است که سوابق اجرایی و تخصصی متعددی در شورای شهر تهران، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شهرداری تهران، وزارت کشور، شهرداری ایلام، دانشگاه خوارزمی و پژوهشکده سوانح طبیعی دارد که از آن جمله می‌توان به دبیر کمیسیون شوراها و مدیریت محلی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، دبیر و مشاور کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در دوره چهارم، دبیر و مشاور کمیته‌های فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری شورای اسلامی شهر تهران، دبیر کمیسیون زنان شورای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها، مدیر طرح پارک طبیعت پردیسان، ناظر برنامه و بودجه شورای شهر تهران، جانشین و مشاور شهردار ایلام در حوزه های مکانیزاسیون شهرداری و... اشاره کرد. 
از  دکتر بوچانی مقالات تخصصی و آثار متعددی در حوزه مدیریت شهری، برنامه‌ریزی شهری، گردشگری، برنامه‌ریزی و.. منتشر شده است. وی همچنین مدیر و همکار چندین طرح پژوهشی، اجرایی و عملیاتی بوده است. 

کتاب های محمدحسین بوچانی

دموکراسی محلی