ماریت تورن کویست

ماریت تورن کویست

ماریت تورن کویست (Marit Törnqvist) (متولد 19 ژانویه 1964) نویسنده ، هنرمند و تصویرگر سوئدی-هلندی است. وی بیشتر به دلیل تصویرگری در کتابهای آسترید لیندگرن شناخته شد. ماریت تورن کویست دختر Egil Törnqvist ، استاد مطالعات اسکاندیناوی در دانشگاه آمستردام و منتقد ادبی آکادمیک است. مادر او نویسنده و مترجم Rita Törnqvist Verschuur است.
تورن کویست در پنج سالگی به هلند نقل مکان کرد، جایی که هم اکنون نیز در آنجا زندگی می کند. مادر او کتابهای آسترید لیندگرن را به هلندی ترجمه کرد. بنابراین، تورن کویست با ادبیات لیندگرن بزرگ شد.
از سال 1982 تا 1987 تورنكويست به آكادمي گريت ريتولد در آمستردام رفت. در سال 1989 ماریت تورن کویست اولین کتاب خود را کپور کریسمس (سوئدی: Julkarpen) با مادرش تصویرگری کرد. آنها آن را پس از بازدید از پراگ در فصل کریسمس ایجاد کردند.
در همان زمان تورن کویست به عنوان تصویرگر در سوئد درخواست کرد و انتشارات Raben & Sjögren در استکهلم از او خواست که نه تنها تصاویر مربوط به کپور کریسمس را تهیه کند بلکه با آسترید لیندگرن نیز کتاب تصویری بسازد. اولین کتاب او با عنوان Lindgren در سال 1989 با نام När Bäckhultarn منتشر شد. او به زودی با نویسنده سوئدی همکاری نزدیک کرد و چندین کتاب با او ساخت.
در سال 1995 ، تورن کویست کتاب یک داستان کوچک درباره عشق (سوئدی: Liten berättelse om kärlek) را نوشت و تصویرگری کرد. در سال 1996 با جایزه ادبی هلندی Zilveren Griffel اهدا شد.
تورن کویست دو دختر دارد. او به طور حرفه ای و خصوصی از پناهندگان حمایت می کند.

کتاب های ماریت تورن کویست

جزیره شادی