مسلم گریوانی

مسلم گریوانی

مسلم گریوانی در سال 1359 در گریوان از توابع شهرستان بجنورد استان خراسان شمالی متولد شد. تحصیلات حوزوی خود از در سال 1378 درحوزه علمیه بجنورد آغاز نمود. وی مقدمات دروس حوزوی را در آن همان شهر فرا گرفت، سطح یک را در مدرسه سلیمانیه مشهد و سطح دو و سه را در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد با گرایش «تخصصی کلام اسلامی» طی کرد و سطح چهار دروس حوزوی را در حوزه علمیه قم گذراند. حجت الاسلام گریوانی علاوه بر حوزه، تحصیلات کلاسیک دانشگاهی از جمله مشاوره اسلامی و تحصیل در مقطع دکتری عرفان و تصوف اسلامی را دارا می باشد.
ایشان همچنین در حاشیه تحصیلات دروس حوزوی، بر اساس رسالت و میثاق طلبگی خود، به فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی از قبیل دبیری و نگارش در نشریات حوزوی و غیر حوزوی، پاسخگویی به سوالات اعتقادی در آستان قدس رضوی، ارتباط با دانشجویان و خوابگاه های دانشجویی، فعالیت های تبلیغی تربیتی در مدارس ابتدایی و راهنمایی، و نیز در عرصۀ تبلیغ معارف اسلامی در سطح عموم جامعه را دارا می باشد.
گریوانی تاکنون چندین کتاب تالیف کرده است. از جمله آنها می توان به «رسم حضور» سبک زیارتی بزرگان، با محوریت زیارت امام رضا (ع) اشاره کرد. «رسم حضور» برای نخستین بار توسط به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی)در سال 97 به چاپ رسید. این کتاب108 صفحه ای با هدف ارائه رفتار صحیح دینی درباره زیارت به گونه ای عینی و ملموس در قالب سیره زیارتی علمای دین، با رویکردی آسیب شناسانه تدوین شده است، که مطالعه آن افقی تازه و بینشی عمیق از زیارت را برای خواننده کتاب ایجاد می کند.

کتاب های مسلم گریوانی

عشق اول


دست به گریبان عشق


خدا در این قصه ها


رسم حضور