سهیل دانش اشراقی

سهیل دانش اشراقی

سهیل دانش اشراقی (زاده اسفند ۱۳۶۲ ،تهران) طراح صحنه و لباس ِسینما و تئاتر، طراح داستان مصور، مدیر هنری بازی‌های رایانه‌ای و گیتاریست اهل ایران است. وی برنده سیمرغ بلورین طراحی صحنه در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم روزی روزگاری آبادان است. متولد سال ۱۳۶۲ است و کارشناسی گرافیک خود را از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران گرفت. وی فعالیت خود را به عنوان کاریکاتوریست در سال ۱۳۷۵ با همکاری در مجلات کیهان کاریکاتور، طنز و کاریکاتور، توانا، همشهری، جام جم، حیات نو، سروش جوان، دوست و روزنامه ایران آغاز نمود.
دانش اشراقی فعالیتش را در زمینه پویانمایی در سال ۱۳۷۵ در پروژه‌های پویانمایی جمشید و خورشید، آریو، سفر به سرزمین دور آغاز کرد. وی در زمینه‌های گوناگون گرافیک و طراحی فعالیت دارد. چهارمین نمایشگاهی انفرادی آثار وی در خانه کاریکاتور ایران برگزار شده‌است.
سهیل دانش اشراقی در زمینه طراحی فضا و شخصیت بازی‌های رایانهٔ ایرانی مانند سوشیانت فعالیت داشته و همچنین مدیریت هنری بازی‌های گرشاسپ: گرز ثریت و آسمان دژ را نیز عهده‌دار بوده‌است.
او به عنوان طراح کانسپت و استوری برد، کار خود را در سینمای ایران با فیلم راه آبی ابریشم آغاز کرد. در فیلم‌ها و سریال هایی همچون بادیگارد، سریال ماه‌تی‌تی، به وقت شام و ... طراح کانسپت بود. او همچنین عضو تیم طراحی کانسپ فیلم‌های خارجی‌ای همچون کرمپوس, نینگیو و ... نیز بوده است.
طراحی صحنه و لباس را از سال ۱۳۹۵ با تئاتر‌های: لامبورگینی، موزیکال الیور توئیست، مرد بالشی، نفرین قحطی‌زدگان و... آغاز کرد. از آثار او در سینما در سمت طراح صحنه میتوان به فیلم‌های سینمایی مسخره‌باز، روز صفر و روشن اشاره کرد. او برای فیلم های مسخره باز و روز صفر کاندید دریافت سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر و برای روزی روزگاری آبادان برنده این جایزه شد.
او همچنین در سال ۱۳۹۹ اولین رمان خود با نام نرفتن را منتشر کرد.

کتاب های سهیل دانش اشراقی

نرفتن