برایان ال وایس

برایان ال وایس

برایان لسلی وایس (Brian Leslie Weiss) زاده ۱۹۴۴ روانپزشک امریکایی است. تحقیقات او بر بازگشت به زندگی‌های گذشته و بقای روح بعد از مرگ متمرکز است. برایان وایس در دانشگاه کلمبیا تحصیل کرد و بعد از آن در سال ۱۹۷۰ از دانشکده پزشکی دانشگاه ییل فارغ‌التحصیل شد. سپس تحصیلات خود را در پزشکی داخلی در مرکز پزشکی دانشگاه نیویورک کامل کردو پس از آن مجدداً به دانشگده ییل بازگشت و دو سال دوره دستیاری را در رشته روانپزشکی گذراند او رئپس بخش روانپزشکی مرکز پزشکی مانت سنی در میامی شد.
دکتر ویس می‌گوید که در سال ۱۹۸۰ یکی از بیمارانش به نام کاترین هنگامی که در حالت هیپنوتیزم بود، مطالبی دربارهٔ زندگی گذشته‌اش بیان کرد. دکتر وایس در آن زمان اعتقادی به زندگی‌های گذشته نداشت. اما بعد از اینکه توانست صحت تمام گفته‌های کاترین را بنا به مدارک تأیید کند، به بقای روح بعد از مرگ معتقد شد. او می‌گوید که از سال ۱۹۸۰ توانسته است بیش از ۴۰۰۰ بیمار خود را به زندگی گذشته‌شان برگرداند. وایس از هیپنوتیزم برای درمان بیمارانش استفاده می‌کند. او معتقد است که بسیاری از بیماری‌ها مانند فوبیا ریشه در زندگی‌های گذشته فرد دارد.
وایس به همراه همسرش کارول در شهر میامی زندگی می‌کند. دخترش امی در سال ۲۰۱۲ با همکاری او کتابی به نام معجزات پیش می‌آیند نگاشته است.

کتاب های برایان ال وایس

معجزه وجود دارد


تنها عشق حقیقت دارد


جز عشق راهی نیست


استادان بسیار زندگی های بسیار


عشق تنها حقیقت زندگی