ماری لوئیز گی

ماری لوئیز گی

ماری لوئیز گی (متولد 17 ژوئن 1952) نویسنده و تصویرگر کودکان کانادایی است. وی از سال 1987 تا 2015 چهار بار برنده جایزه سالانه آملیا فرانسیس هوارد-گیبن ایلوستریتور، همه برای کتابهایی که نویسنده اش هم خودش بود، شد. گی در شهر کبک به دنیا آمد و در کودکی در مونترال و ونکوور زندگی می کرد. وی جوایز متعددی را برای کارهای نوشتاری و مصور خود را به دو زبان فرانسه و انگلیسی دریافت کرده است، از جمله آن می توان به جایزه 2005 ویکی متکالف، جوایز متعدد استاندار عمومی، جایزه روت شوارتز، جایزه کتاب آقای کریستی، جایزه کتاب الیزابت مازیک-کلیور کانادا اشاره کرد. جایزه کتاب کتاب مرلین بیلی و انجمن کتابخانه های کانادا آملیا فرانسیس هوارد-گیبن ایلوستریتور. گی در مونترال زندگی می کند.

کتاب های ماری لوئیز گی

بیشتر بخوانید

ژانر فانتزی، پرورشگاه تخیل و خلاقیت

زمانی در تاریخ بشر، تمامی آثار ادبی به نوعی فانتزی به حساب می آمدند. اما چه زمانی روایت داستان های فانتزی از ترس از ناشناخته ها فاصله گرفت و به عاملی تأثیرگذار برای بهبود زندگی انسان تبدیل شد؟

چرا باید کودکان را با داستان ها آشنا کنیم

داستان ها نقشی مهم و حیاتی در رشد و پیشرفت کودکان دارند. کتاب هایی که می خوانند و شخصیت هایی که از طریق ادبیات با آن ها آشنا می شوند، می توانند به دوستانشان تبدیل شوند.