کتاب روان درمانی اگزیستانسیال

Existential Psychotherapy
کد کتاب : 1092
مترجم :
شابک : 978-964-185-169-1
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 720
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1980
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 21
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

جزو پرفروش ترین کتاب ها و رمان های ایران

معرفی کتاب روان درمانی اگزیستانسیال اثر اروین دی یالوم

کتاب روان درمانی اگزیستانسیال، اثری روانشناسانه و فلسفی نوشته ی اروین دی. یالوم است که نخستین بار در سال 1980 انتشار یافت. درمان اگزیستانسیال، سال ها مورد استفاده بوده و هنوز هم در فُرم ها و موقعیت های مختلف در سراسر جهان به کار گرفته می شود. اما این شیوه از درمان تا زمان انتشار این اثر، فاقد ساختاری منسجم، تحلیلی جامع از انگاره ها و سنجشی از کاربردهایش بود. اروین یالوم که آثار و مطالعاتش از دهه ی 1970، خدمت بزرگی به روان درمانی اگزیستانسیال کرده، پیشینه، تحلیل و چارچوبی برای این درمان موثر فراهم ساخته است. این کتاب، حول محور چهار موضوعی می چرخد که یالوم آن ها را «چهار دغدغه ی غایی زندگی» (مرگ، آزادی، انزوای اگزیستانسیال و بی معنایی) می نامد و به تشریح معنای این دغدغه ها و مشکلات ناشی از هر کدام به هنگام مواجهه ی بشر با آن ها می پردازد. یالوم نشان می دهد چگونه این دغدغه ها در شخصیت افراد و آسیب شناسی روانی نمود پیدا می کنند و چگونه می توان درمان را به واسطه ی فهمیدنِ آن ها مؤثرتر ساخت. یالوم با استفاده از تجربیات بالینی، تحقیقات مبتنی بر تجربه، فلسفه و آثار ادبی بزرگ، کتابی کامل و جامع را به رشته ی تحریر درآورده است.

کتاب روان درمانی اگزیستانسیال

اروین دی یالوم
اروین دیوید یالوم (به انگلیسی: Irvin David Yalom) (متولد ۱۹۳۱، واشنگتن دی سی، ایالات متحده ی آمریکا) , روانپزشک هستی گرا (اگزیستانسیالیست) و نویسنده ی آمریکایی است.او در سال ۱۹۵۶ در بوستون در رشته ی پزشکی و در سال ۱۹۶۰ در نیویورک در رشته ی روانپزشکی فارغ التحصیل شد و بعد از خدمت سربازی، در سال ۱۹۶۳ استاد دانشگاه استنفورد شد. در همین دانشگاه بود که الگوی روانشناسی هستی گرا یا اگزیستانسیال را پایه گذاری کرد. یالوم هم آثار دانشگاهی متعددی تألیف کرده است و هم چند رمان موفق دارد. او جایزه ی انجمن ...
نکوداشت های کتاب روان درمانی اگزیستانسیال
It will surprise and enlighten all readers.
این اثر، همه ی مخاطبین را شگفت زده و روشن خواهد کرد.
Barnes & Noble

A masterful, creative synthesis.
اثری استادانه و مبتکرانه.
Goodreads

The fundamental concerns of therapy and the central issues of human existence are woven together here as never before.
در این کتاب، دغدغه های بنیادین درمان و مسائل مرکزی هستی بشر به شکلی جدید و بدون تکرار در گذشته در هم آمیخته شده اند.

قسمت هایی از کتاب روان درمانی اگزیستانسیال (لذت متن)
هیچ چیز آن طور که فکر می کردیم، نیست. تصادف و اتفاق حکمفرماست. همه چیز می تواند طور دیگری باشد. همه ی آن چیزهایی که استوار، ارزشمند و خوب می دانستیم، می توانند ناگهان از میان بروند. زمین محکمی زیر پایمان نیست. نه در اینجا و نه در هیچ جای دیگر این دنیا در خانه خود نیستیم.

انسان همانقدر از تردید و دودلی بیزار است که طبیعت از خلاء.

گرچه نفس مرگ، آدمی را نابود می کند، اندیشه ی مرگ نجاتش می دهد. مرگ مانند واسطه عمل می کند و انسان را از یک مرتبه ی هستی به مرتبه ی والاتری می برد: از مرتبه ی شگفتی وجود چیزها به شگفتی در وجود چیزها. مرگ، آگاهی فرد را از مشغولیت های فکری پیش پا افتاده دور می کند و به زندگی، ژرفا، رنگ و بو و چشم اندازی کاملا متفاوت می بخشد.