کتاب فروپاشی خانمان آشر

The Fall of the House of Usher and Other Tales
  • 35,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: لگا لگا
    نویسنده:
کد کتاب : 39697
مترجم : فاطمه کاملان
شابک : 978-6008987840
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 54
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1839
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فروپاشی خانمان آشر اثر ادگار آلن پو

کتاب «فروپاشی خانمان آشر» چهارده تا از غنی‌ترین و تأثیرگذارترین داستان‌های ادگار آلن پو را گرد هم می‌آورد. این کتاب با ترجمه فاطمه کاملان توسط نشر لگا منتشر شده است. در این داستان همۀ عناصر معروف داستان‌های پو را می‌توان دید: خانه‌ای گوتیک، راوی وحشت‌زده، زنده‌ زنده دفن‌کردن، جنون و فاجعه‌ای بزرگ و وحشتناک. فروپاشی خانمان آشر یکی از محبوب‌ترین و بحث‌انگیزترین داستان‌های آلن پو است که تفاسر متفاوت زیادی از آن داشته‌اند.
ادگار آلن پو (1809-1949) ابتدا در انگلستان، سپس در یک مدرسه خصوصی در ریچموند تحصیلات خود را سپری کرد و بعدا یک سال را در دانشگاه ویرجینیا گذراند. او در بالتیمور زندگی کرد و در آنجا مبارزه مادام العمر با فقر، ناامیدی از عشق و اعتیاد به الکل را آغاز کرد. این آخرین نقص باعث شد که او نتواند پست‌های سردبیری را که بعدا در مجلات ریچموند، فیلادلفیا و نیویورک به دست آورد، حفظ کند. علی‌رغم این واقعیت که داستان‌ها و نقد کتاب‌هایی که او انجام می‌داد تا حد زیادی تیراژ را افزایش داد. در ماه مه 1836 با ویرجینیا کلم، فرزند سیزده ساله و دختر خاله پدری، ازدواج کرد.

کتاب فروپاشی خانمان آشر

ادگار آلن پو
ادگار آلن پو، زاده ی ۱۹ ژانویه ۱۸۰۹ و درگذشته ی ۷ اکتبر ۱۸۴۹، نویسنده، شاعر، ویراستار و منتقد ادبی اهل آمریکا بود که از او به عنوان یکی از پایه گذاران جنبش رمانتیک آمریکا یاد می شود.پو در بوستون به دنیا آمد. دومین فرزند دو بازیگر بود. پدرش در سال ۱۸۱۰ خانواده را ترک کرد و مادرش یک سال بعد درگذشت. بعد از این، جان و فرانسس آلن از ریچموند، ویرجینیا، سرپرستی او را برعهده گرفتند. هرچند هیچ وقت به صورت رسمی سرپرستی او را نپذیرفتند، ولی پو تا اواخر نوجوانی پیش آن ها بود. تنش ها بین ادگار و جان آلن ب...