کتاب متن ویراسته و شرح کامل تاریخ جهانگشای جوینی

History of Jahangisha Jovini
  • 10 % تخفیف
    1,250,000 | 1,125,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: علم علم
    نویسنده:
کد کتاب : 49644
شابک : 978-9642246892
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 998
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب متن ویراسته و شرح کامل تاریخ جهانگشای جوینی اثر احمد خاتمی

"متن ویراسته و شرح کامل تاریخ جهانگشای جوینی" کتابی است به همت دکتر "احمد خاتمی" که از روی نسخه‌ی علامه‌ محمد قزوینی تالیف شده است. از ویژگی‌های این اثر می‌توان به مقدمه‌‌ای کامل، فهرست و تعلیقات و پیوست‌های راهگشا اشاره کرد که محققین زبان و ادبیات فارسی را در پژوهش پیرامون مطالب مختلف آن، راهنمایی می‎کند.
"متن ویراسته و شرح کامل تاریخ جهانگشای جوینی" برگرفته از کتابی است که "علاالدین ‌عطا ملک محمد بن‌ محمد ‌الجوینی" آن را به نگارش درآورد و با شرح مختصری از شیوه زندگی و آداب و رسوم قوم مغول آغاز کرد. به دنبال آن وصف به قدرت رسیدن چنگیزخان، از جمله چگونگی متحد ساختن قبایل متفاوت و ایجاد یک ساختار نظامی مستحکم، که منجر به موفقیت بعدی او می‌شود نیز به خواننده ارائه شده است. سپس در مورد کشتار بازرگانان مغول توسط مرزبانان خوارزمشاهیان و حمله چنگیزخان به خونخواهی آنها و نیز غارت و کشتار در شهرهای ایران، به تفصیل صحبت می‌کند. این کتاب به نحوی به نگارش درآمده که خواننده را به هیجان می‌آورد و با در دست داشتن "متن ویراسته و شرح کامل تاریخ جهانگشای جوینی" به شرح دکتر "احمد خاتمی"، لذت و درک بیشتری نصیب مخاطب می‌گردد.
کتاب به شکل گرفتن بنیان قدرت خوارزمشاهیان و نابودی سلجوقیان نیز اشاره می‌کند و به دوره‌ای می‌رسد که سلطان جلال‌الدین خوارزمشاه، برعکس پدر، با هوش سرشار و شجاعت بی‌حد و حصر خود، در برابر مغول‌ها ایستادگی کرد. کتاب با پرداختن به دیگر فتوحات مغول در زمان سلطنت مانکو قاآن و برادر وی، هلاکو، وارثان و جانشینان چنگیزخان ادامه می‌یابد و هر آنچه را خواننده باید در مورد تاریخ سرزمین کهن ایران در آن دوره بداند، به او عرضه می‌کند.

کتاب متن ویراسته و شرح کامل تاریخ جهانگشای جوینی

احمد خاتمی
احمد خاتمی (زادهٔ ۱۳۳۵ در شهر ری) فرهنگ‌نویس، منتقد ادبی، مصحح نسخ تاریخی، پژوهشگر ادبیات فارسی در زمینه‌های تاریخ ادبیات فارسی و ادبیات مذهبی فارسی است. همچنین او رئیس دانشکدهٔ ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی، استاد تمام و عضو هیئت علمیِ گروه زبان و ادبیات فارسی، و مدیر قطب علمی «تاریخ ادبیات فارسی» در همان دانشکده است.خاتمی در سال ۱۳۳۵ در شهر ری زاده شد. او تحصیلات خود را در رشتهٔ زبان و ادبیات فارسی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، و دکترا به‌ترتیب در ...
دسته بندی های کتاب متن ویراسته و شرح کامل تاریخ جهانگشای جوینی