کتاب کافکا و عروسک

Kafka and the Doll
کد کتاب : 107249
مترجم :
شابک : 978-6003209497
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 40
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 23 خرداد

معرفی کتاب کافکا و عروسک اثر لاریسا تئول

کتاب «کافکا و عروسک»، یک داستان تصویری برای بچه‌هاست که برگرفته از اتفاق حقیقی در زندگی کافکاست. البته این کتاب را خود کافکا ننوشته است اما این اتفاقی است که در زندگی این نویسنده بزرگ ادبیات غرب رخ داده، و به قدری خاص و تاثیر‌گذار است که برای داستان‌نویسان دیگر تم و مضمون شده است. فرانتس کافکا، از نویسندگان بزرگ قرن بیست، در طول زندگی‌اش تعداد محدودی از نوشته‌هایش را چاپ کرد و حتی به صمیمی‌ترین دوستش سپرده بود که بعد از مرگش، تمام نوشته‌ها و داستان‌های او را بسوزاند اما، عواملی دست‌به دست هم داد و نوشته‌های کافکا چاپ شد و او بعد از مرگش به شهرت جهانی رسید. «مسخ» از کارهای معروف کافکاست که عمده شهرتش را وامدار آن است، «محاکمه»، «آمریکا»و «قصر» از دیگر کارهای مطرح اوست. کتاب «کافکا و عروسک»‌، برگرفته از اتفاقی است که در زندگی کافکا رخ داده است. روزی از روزهای پاییز، کافکا، دخترکی را در پارک می‌بیند که از گم شدن عروسکش ناراحت است. ناراحتی بیش از حد دختر، کافکا را پریشان می‌کند. کافکا سعی می‌کند دخترک را آرام کند اما ابزاری برای خوشحال کردن دخترک ندارد. کافکا دست به ابتکار و کار جالبی می‌زند تا دخترک را از آن حال غمگین بیرون بیاورد.
همین اتفاق، دستمایه تم داستانی برای رلیسا ثیوله است تا کتاب «کافکا و عروسک» را بنویسد. رلیسا ثیوله در انتهای کتاب توضیح داده است که چقدر از این ماجرا حقیقی است و چقدر خود نویسنده، در آن دخل و تصرف کرده است تا تبدیل به داستانی جذاب و خواندنی برای کودکان شود. داستان کتاب «کافکا و عروسک» از آن داستان‌هایی است که با تصاویری که دارد، کودک را جذب می‌کند. کافکا و عروسک، کودک را با خود به درون ماجراهایی تو در تو و خیال‌انگیز می‌برد. تم اصلی داستان، دوستی و هم‌دلی‌ست و از آن تم‌هایی است که بخاطر داستان جذابی که دارد، می‌تواند تاثیر عمیقی روی بچه‌ها بگذارد.

کتاب کافکا و عروسک

لاریسا تئول
لاریسا تئول (Larissa Theule) ؛ دارای مدرک کارشناسی ارشد از کالج هنرهای زیبای ورمونت و نویسنده سه کتاب تصویری آینده است. او به همراه خانواده اش در پاسادنا ، کالیفرنیا زندگی می کند.