کتاب از تو برکت

Speed-the-Plow
کد کتاب : 131071
مترجم :
شابک : 978-6220605270
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 107
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1988
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 خرداد

معرفی کتاب از تو برکت اثر دیوید مامت

«از تو برکت» نمایشنامه ای از دیوید ممت، نمایشنامه نویس و فیلمنامه نویس معروف آمریکایی است که در سال 1988 نوشته شده است. «از تو برکت» سینمای تجاری آمریکا را به شیوه ای کمدی-تراژدی کالبدشکافی می کند و درباره شرط بندی بین دو دوست و همکار است.
ممت نمایشنامه «از تو برکت» را در سه پرده نوشته و این نمایشنامه سه شخصیت دارد که عبارتند از «بابی گولد» (مردی حدودا ۴۰ ساله)،«چارلی فاکس» (مردی حدودا ۴۰ ساله) و «کارن» (زنی بیست‌وچند ساله).
نقطه شروع و پرده اول نمایشنامه در دفتر بابی گولد، تهیه کننده هالیوود رخ می دهد و ماجرای ساخت فیلمی تازه را روایت می کند. فاکس، دوست قدیمی گولد به دفتر کار او آمده تا گولد را برای تهیه کنندگی فیلمی تجاری متقاعد کند. در این میان ماجرای اقتباسی سینمایی از یک کتاب هم مطرح می شود.
کارن، به تازگی در دفتر گولد به عنوان منشی استخدام شده است. گولد و فاکس با هم روی رابطه با کارن شرط بسته اند. فاکس معتقد است که گولد نمی تواند با کارن رابطه برقرار کند اما گولد باوری خلاف این دارد. آن ها روی 500 دلار با هم شرط می بندند. گولد همان شب به بهانه خواندن کتابی که قرار است از روی آن اقتباس سینمایی انجام شود کارن را به خانه خود دعوت می کند. کارن شب به خانه گولد می رود و کتاب را برای گولد می خواند و با دید هنری که دارد گولد را برای ساخت فیلمی اقتباسی و غیرتجاری تحریک می کند. زن عاشق کتاب و پیام آن می شود و گولد را متقاعد می کند که دیدگاه بدبینانه خود را در مورد هنر و هالیوود دور بیندازد و فیلم را تولید کند. فردای آن شب گولد به فاکس می گوید که از ساخت فیلم تجاری او پشیمان شده و می خواهد فیلمی اقتباسی بسازد. فاکس در گفت و گویی طولانی که کارن هم حضور دارد به گولد ثابت می کند که کارن با جاه طلبی که دارد گولد را راضی به ساخت فیلم اقتباسی کرده است.

کتاب از تو برکت

دیوید مامت
دیوید آلن مامت، زاده ی 30 نوامبر 1947، نمایشنامه نویس، فیلمنامه نویس و کارگردان آمریکایی است.مامت در محله ی یهودی های جنوب شیکاگو، در نزدیکی دریاچه ی میشیگان، بزرگ شده است. پدرش، وکیل کارگردان و مادرش، معلم مدرسه بود. در سال 1958، پدر و مادر مامت از هم جدا شدند و پس از آن او و خواهرش، «لین»، با مادرشان و ناپدری شان زندگی کردند. دیوید تا زمان طلاق پدر و مادرش در مدارس دولتی جنوب تحصیل کرد. او خیلی زود به شیکاگو و نزد پدرش رفت. مامت در «دبیرستان فرانسیس دبلیو پارکر» شیکاگو تحصیل کرد و در دانشگا...
قسمت هایی از کتاب از تو برکت (لذت متن)
شغل ما فراهم کردن همین چیزهاست. چیزی رو بسازیم که بقیه سال ها قبل ساختن. او تصویری رو بسازیم که مردم دل شون می خواد ببینن. این چیزیه که… این حتی بیشتر از چیزیه که مردم می خوان. این چیزیه که اون ها نیاز دارن به ش. و این کاریه که من می کنم. کار من اینه.