کتاب آنگاه که خورشید از هم می پاشد

When the Sun Bursts
معمای اسکیزوفرنی
کد کتاب : 134177
مترجم : میلاد روانبخش
شابک : 978-6223570490
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 23 خرداد

معرفی کتاب آنگاه که خورشید از هم می پاشد اثر کریستوفر بولاس

در حوزه پیچیده ادبیات سلامت روان، آثار کمی وجود دارد که به اندازه کتاب «آنگاه که خورشید از هم می پاشد: معمای اسکیزوفرنی» عمیقا به پیچیدگی‌های اسکیزوفرنی بپردازد. این اثر مهم به‌عنوان یک چراغ راهنما عمل می‌کند و بینش و همدلی بی‌نظیری را نسبت به وضعیتی که محققان، پزشکان و افراد را برای نسل‌ها گیج کرده است، ارائه می‌کند.
«آنگاه که خورشید از هم می پاشد» یک سفر تحقیقی روان‌شناختی است که تخصص‌های بالینی، تحلیل‌های ادبی و تأملات شخصی را برای روشن کردن ماهیت چندوجهی اسکیزوفرنی در هم می‌آمیزد. بولاس از دهه‌ها تجربه خود به‌عنوان یک روانکاو استفاده می‌کند تا به خوانندگان درک دقیقی از ابعاد روانی، عاطفی و وجودی این اختلال مرموز را ارائه دهد. این کتاب، مجموعه‌ای از مقالات به هم پیوسته است که هر‌کدام جنبه‌ی متفاوتی از اسکیزوفرنی و تأثیرات آن بر فرد و اطرافیانشان را بررسی می‌کند. بولاس با پرداختن به تکامل تاریخی اسکیزوفرنی شروع می‌کند و به بررسی تغییر مفاهیم این بیماری از توصیف‌های اولیه آن توسط امیل کریپلین به درک معاصر مبتنی بر زیست‌شناسی عصبی و ژنتیک می‌پردازد. او ظرفیت خلاقیت و بیان سمبلیک را که اغلب در کنار علائم اسکیزوفرنی وجود دارد، نشان می دهد و نمونه‌هایی از ادبیات، هنر و فیلم را برای نشان دادن غنا و پیچیدگی تجربه اسکیزوفرنی ذکر می‌کند. بولاس در سرتاسر کتاب بر اهمیت همدلی، درک و ارتباط‌انسانی در حمایت از افراد مبتلا به اسکیزوفرنی در سفرشان به سمت بهبودی و کشف خود تاکید می‌کند. او خواستار رویکردی جامع برای درمان است که نیازها و نقاط قوت منحصر به فرد هر فرد را بشناسد، و روان درمانی، دارو، حمایت اجتماعی و توانبخشی حرفه‌ای را برای بهبودی و توانمندسازی ادغام کند. بولاس با روشن‌کردن ماهیت مرموز اسکیزوفرنی ما را دعوت می‌کند تا در مفروضات خود تجدید نظر کنیم و رویکردی دلسوزانه‌تر و فراگیرتر برای مراقبت از سلامت‌روان را در پیش بگیریم.

کتاب آنگاه که خورشید از هم می پاشد

کریستوفر بولاس
کریستوفر بولاس (متولد 1943) روانکاو و نویسنده انگلیسی است. او چهره برجسته ای در نظریه روانکاوی معاصر است.بولاس در ایالات متحده در واشنگتن دی سی متولد شد. وی در لاگونا بیچ، کالیفرنیا بزرگ شد و بعداً در دانشگاه از دانشگاه برکلی در سال 1967 فارغ التحصیل شد. به عنوان یک دانشجوی دوره کارشناسی، بولاس با کارل شورسکه در مورد تاریخ عقلی تحصیل کرد و با آلن دوندز، انسان شناسی روانکاوی را تحصیل کرد. وی از سال 1967 تا 69 در مشاوره کودک در مرکز فعالیت East Bay در اوکلند، کالیفرنیا آموزش دید و از سال 1969 ت...
دسته بندی های کتاب آنگاه که خورشید از هم می پاشد