کتاب شهدای کربلا

The Martyrs of Karbala: Shi'i Symbols and Rituals in Modern Iran: university of Washington press
نمادها و مراسم شیعی در ایران کنونی
کد کتاب : 135734
شابک : 978-6225636088
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 222
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 2 خرداد

معرفی کتاب شهدای کربلا اثر کامران اسکات آقایی

این اثر الگوهای تغییر را در نمادها و آیین مذهبی شیعه در طی دو قرن گذشته بررسی می کند تا چگونگی تاثیر نوگرایی را بر فرهنگ اجتماعی ، سیاسی و دینی در ایران نشان دهد.
آیین مذهبی محرم از جمله آیین هایی است که توسط شیعیان انجام می شود. این آیین برای بزرگداشت شهدای کربلا برگزار می شود. جنگی که درآن نوه حضرت محمد (ص)، امام سوم شیعیان همراه خانواده و طرفدارانش به دست یزید بن معاویه از خلفای اموی به شهادت رسید.
نمادها و آیین مذهب محرم در میان فراگیرترین و مردمی ترین ابعاد جامعه و فرهنگ اسلام جای دارند. این کتاب الگوها و تغییرات نمادها و آیین مذهبی را در سه بعد زندگی ایرانی دنبال می کند. این ابعاد عبارتند از: اهمیت این آیین در ترویج پیوند های اجتماعی، وضعیت، هویت و عقاید . نویسنده این موضوعات را در سه دوره قاجار، پهلوی و جمهوری اسلامی بررسی می کند .
در شرایطی که الگوهای دولت طی دو قرن گذشته در این زمینه ناپیوسته بوده، نقش این آیین در جامعه مردمی و فرهنگ نسبتا مستمر تلقی شده یا به طور مستقل از حکومت وقت صورت گرفته است.

کتاب شهدای کربلا

کامران اسکات آقایی
کامران اسکات آقایی دانشیار گروه تاریخ دانشگاه تگزاس است. وی کارشناسی تاریخ و کارشناسی مطالعات آسیا را اخذ کرد و سپس مدرک کارشناسی‌ارشد را در رشته‌ی تاریخ در دانشگاه کالیفرنیا دریافت کرد. اسکات آقایی تحصیلاتش را در مقطع دکترا با گرایش به تاریِخ خاورمیانه ادامه داد. وی هم اکنون استاد مرکز مطالعات خاورمیانه در دانشگاه تگزاس واقع در آستین امریکا است.