کتاب استبداد شرقی

Oriental Despotism
بررسی تطبیقی قدرت تام
کد کتاب : 14062
مترجم :
شابک : 978-9643806996
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 856
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1957
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 31 اردیبهشت

معرفی کتاب استبداد شرقی اثر کارل آوگوست ویتفوگل

استبداد شرقی: مطالعه تطبیقی قدرت تمامیت خواه ، کتابی است شامل نظریه سیاسی و تاریخ تطبیقی اثر کارل آگوست ویتفوژل (1896-1996) که توسط انتشارات دانشگاه ییل در سال 1957 منتشر شده است.

این کتاب به عنوان یک تحلیل تاریخی مبتنی بر استبداد که غرب را نسبت به گسترش توتالیتاریسم مارکسیستی هشدار داده بود مورد استقبال قرار گرفت و به عنوان یک جدال جنگ سرد مورد انتقاد قرار گرفت. نظریه های ماتریالیستی و زیست محیطی در استبداد شرقی ، انسان شناسان زیست محیطی و مورخان اقتصاد جهانی را تحت تأثیر قرار داده است ، حتی اگر برخی از آنها با روش شناسی و مبنای تجربی خود مقصر باشند یا انگیزه های سیاسی ویتفوگل را زیر سوال ببرند.
از آغاز دهه 1930 ، ویتفوگل پروژه های تحقیقاتی را دنبال کرد که زمینه و زمینه سازی برای استبداد شرقی را فراهم می کرد و مقالاتی را منتشر می کرد که جنبه های استدلال آن را ارائه می داد. وی در سال 1954 یک نسخه خطی را به پایان رساند ، اما برای چندین سال ناشران آن را رد کردند. شاید موضوع به نظر جذاب نرسد یا شاید فضای سیاسی خصمانه با یک کتاب با استدلال مارکسیستی، خصمانه به نظر برسد ، حتی اگر این استدلال به شدت مورد انتقاد شوروی و دولت کمونیستی در چین باشد.

کتاب استبداد شرقی

کارل آوگوست ویتفوگل
کارل آگوست ویتفوگل (به آلمانی: Karl August Wittfogel) زادهٔ ۶ سپتامبر ۱۸۹۶ ولترسدورف، درگذشته به تاریخ ۲۵ مه ۱۹۸۸ در شهر نیویورک؛ جامعه‌شناس، نمایشنامه نویس، چین‌شناس و مورخ آلمانی بود.
قسمت هایی از کتاب استبداد شرقی (لذت متن)
نمی توان با دست خالی مبارزه کرد. در یک موقعیت بحرانی، هر خلا نظری مانند هر خلأ قدرت، فاجعه بار است. با هیچ بهانه ای نمی توان به دشمن اجازه داد راحت کارش را انجام دهد، آن هم وقتی در جبهه ما ذخایر بی پایانی از نیروی برتر انباشته شده است. با هیچ عذری نمی توان به استراتژیست های ، تمامیت گرا اجازه داد در میدانی که به حق از آن ماست، آموزه های سرهم بندی شده شان را به نمایش گذارند. به هیچ عنوان نباید به آنها اجازه داد در نتیجه کوتاهی ما، در جنگ افکار برنده شوند. تحقیق علمی، قوانین درونی خودش را دارد. ولی این تحقیق تنها زمانی مزیت آزادی به دست می آورد که ضمن ریشه داشتن در میراث گذشته، با تهدیدهای سرشار از ستیز زمان حال هشیارانه روبه رو شود و با جسارت از و امکانات یک آینده باز بیشترین استفاده را ببرد.