کتاب وداع با سارتر

Adieux: A Farewell to Sartre
کد کتاب : 1486
مترجم :
شابک : 978-964-2575-74-9
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 455
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1981
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 8 خرداد

سیمون دوبووار از برترین نویسندگان ادبیات مدرن فرانسه

معرفی کتاب وداع با سارتر اثر سیمون دوبووار

کتاب وداع با سارتر، اثری نوشته ی سیمون دوبووار است که نخستین بار در سال 1981 انتشار یافت. شرح دوبووار از ده سال پایانی زندگی ژان پل سارتر، فرصتی بی بدیل برای درک زندگی یکی از بزرگترین اندیشمندان قرن بیستم را فراهم می آورد. اما این کتاب که هم شرحِ سال به سال دهه ی آخر زندگی سارتر و هم گفت و گویی جذاب میان او و دوبووار را در خود جای داده، چیزی بیشتر از فقط یک پژوهش و پرداخت فیلسوفانه است. مخاطبین در کتاب وداع با سارتر، گفت و گویی شخصی و فوق العاده صادقانه را می خوانند که از یکی از شناخته شده ترین و پیچیده ترین روابط دو نفره در سده ی بیستم میلادی پرده برمی دارد.

کتاب وداع با سارتر

سیمون دوبووار
سیمون دو بووآر، زاده ی 9 ژانویه ی ۱۹۰۸و درگذشته ی ۱۴ آوریل ۱۹۸۶، با نام اصلی سیمون لوسی ارنستین ماری برتراند دوبووار، فیلسوف، نویسنده، فمینیست و اگزیستانسیالیست فرانسوی بود که در پاریس در خانواده ای بورژوا به دنیا آمد.بووار در یک خانواده ی بورژوای کاتولیک به دنیا آمد و پس از گذراندن امتحانات دوره ی لیسانس ریاضیات و فلسفه، به تحصیل ریاضیات در Institut Catholique و زبان و ادبیات در موسسه ی سنت مارین و پس از آن فلسفه در دانشگاه سوربن پرداخت. وی در حلقه ی فلسفی دوستانه گروهی از دانشجویان مدرسه ی ...
نکوداشت های کتاب وداع با سارتر
A personal, and honest portrait of a relationship unlike any other in literary history.
تصویری شخصی و صادقانه از رابطه ای که در تاریخ ادبی، نظیر ندارد.
The Philadelphia Inquirer

An expression of de Beauvoir’s unquenchable loyalty and devotion.
بیانی از وفاداری و سرسپردگی پایان ناپذیر دوبووار.
Elizabeth Hardwick

Deeply and intimately detailed and meticulous.
موشکافانه و با جزئیاتی عمیق و شخصی.
Goodreads

قسمت هایی از کتاب وداع با سارتر (لذت متن)
دوبووار: حتی می توان گفت تمام زنانی که به آن ها علاقه مند بودی، یا مشخصا زیبا بودند و یا حداقل بسیار جذاب و خواستنی. سارتر: بله، در روابطم دوست داشتم آن زن زیبا باشد چون این راهی بود برای گسترش احساسات و حساسیت هایم. این ها-زیبایی، جذابیت و مفاهیمی از این قبیل- ارزش هایی غیرمنطقی بودند. یا منطقی، اگر دوست داری آن را اینطور بدانی، چون تو می توانی تفسیری از آن ارائه کنی؛ توضیحی منطقی. اما وقتی به جذابیت های یک آدم عشق می ورزی، عاشق چیزی غیرمنطقی شده ای.