کتاب یادداشت های کشتیرانی

The Shipping News
کد کتاب : 15752
مترجم :
شابک : 978-6003760455
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 504
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1993
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

برنده جایزه پولیتزر سال 1994

برنده جایزه هارتلند شیکاگو تریبیون سال 1994

برنده جایزه بین المللی ادبیات داستانی آیریش تایمز سال 1993

برمده جایزه کتاب سال آمریکا سال 1993

معرفی کتاب یادداشت های کشتیرانی اثر آنی پرولکس

هنگامی که همسر خیانت کار کویل با عواقب کارش روبرو می شود ، کویل به همراه دو دخترش به خانه اجدادی خود در سواحل زیبا نیوفاند لند ، که در آن جمعیت ثروتمندی از شخصیت های محلی و اعضای خانواده ، همگی تلاش می کنند تا کویل را به زندگی عادی اش بر گردانند. همانطور که کوئیل با شیاطین درون خودش - و نیروهای غیرقابل پیش بینی طبیعت و جامعه - روبرو می شود - او شروع به دیدن امکان عشق ورزیدن بدون درد کشیدن و بدبختی می کند. کتاب یادداشت های کشتی رانی به خوبی نشان می دهد که چرا آنی پرولکس به عنوان یکی از با استعدادترین و اصیل ترین نویسندگان امروزی در آمریکا شناخته می شود.
داستان این گونه آغز می شود که کویل که یک روزنامه نگار از طبقه بالای نیویورک است همسر بی اخلاقش ، پتال ، به همراه معشوقش شهر را ترک می کند و سعی در فروش دو دخترشان به قاچاقچیان جنسی می کند. در زمان فرار ، پتال و معشوقش در یک تصادف رانندگی کشته می شوند. دختران جوان توسط پلیس پیدا می شوند و بازگردانده می شوند. با وجود والدین خودخواه ، یک برادر متجاوز ، یک همسر خائن و نداشتن یک شغل پایدار ، زندگی کویل در حال از هم پاشیدن است. تا اینکه عمه پدری او ، او را متقاعد می کند که با بازگشت به خانه اجدادی خود در نیوفاند لند ، سرنوشت تازه ای برای خودش ایجاد کند.

کتاب یادداشت های کشتیرانی

آنی پرولکس
ادنا انی پرو (Edna Annie Proulx) روزنامه‌نگار و مؤلف آمریکایی و برنده جایزه پولیتزر برای داستان در سال ۱۹۹۴ است.انی پرو نویسنده شناخته شده آمریکایی است که ۲۰ جایزه ادبی را در کارنامه‌اش دارد. او با رمان «گزارش‌های کشتیرانی» جایزه ملی کتاب را در سال ۱۹۹۳ و جایزه ادبی پولیتزر را در سال ۱۹۹۴ را از آن خود کرد. جایزه اوهنری برای داستان کوتاه و جایزه پن/فاکنر در سال ۱۹۹۳ از دیگر جوایزی است که به آثار او اختصاص یافته‌است.رمان‌های شناخته شده‌ای چون «گزا...
نکوداشت های کتاب یادداشت های کشتیرانی
The Shipping News is that rare creation.
یادداشت های کشتیرانی یک آفرینش نادر است.
Stephen Jones Chicago Tribune

The writing is charged with sardonic wit -- alive, funny, a little threatening; packed with brilliantly original images.
داستان با شوخی های طعنه آمیز، زنده ، بامزه و کمی تهدید کننده و تصویرپردازی اصیل آمیخته شده است.
Bruce Allen USA Today

The Shipping News thaws the frozen lives of its characters and warms readers.
یادداشت های کشتیرانی زندگی یخ زده ی شخصیت هایش را آب کرده و به خوانندگان گرما می بخشد.
d San Francisco Examiner & Chronicle

قسمت هایی از کتاب یادداشت های کشتیرانی (لذت متن)
هنگام بستن نطفه اش چند ژن عجیب مثل تک جرقه هایی که گهگاه از کومه ی ذغال ها می جهند، جهش یافته و باعث ایجاد چنین چانه ی عجیب و غریبی شده بود. به عنوان یک بچه حیله هایی ابداع کرده بود تا نگاه خیره ی دیگران را از خود منحرف سازد؛ یک لبخند، پایین انداختن سر، بالا آوردن دست راست و پوشاندن چانه.

در دانشگاه درسهایی را انتخاب می کرد که چیزی از آنها سر در نمی آورد، بی آنکه با کسی حرف بزند می آمد و می رفت، و برای اینکه پوستش را بکنند آخر هفته ها به خانه سر می زد. دست آخر از دانشگاه بیرون زد و با دستی که روی چانه نگهداشته بود در پی یافتن کاری رفت.

به خاطر خوردن کالیاس چرب فرانسوی و یک تکه نان کارش به روزنامه نگاری کشید. نان خوبی بود، بدون جوش شیرین که با مایه ی خودش ورمی آمد و در اجاق حیاط پارتریج پخته می شد. حیاط پارتریج همیشه بوی آرد ذرت سوخته، چمن های کوتاه شده و بخار نان را میداد