کتاب بایگانی همیشگی

Permanent Record
محرمانه های یک متخصص کامپیوتر و جاسوس سابق سازمان سیا
کد کتاب : 16458
مترجم :
شابک : 978-6002535528
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 360
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 خرداد

بایگانی همیشگی
Permanent Record
کد کتاب : 110386
مترجم :
شابک : 978-6004413053
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 416
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

ثبت دائمی
Permanent Record
کد کتاب : 29383
مترجم :
شابک : 978-6222018443
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 428
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب بایگانی همیشگی اثر ادوارد اسنودن

ادوارد اسنودن ، مردی که برای افشای سیستم نظارت گسترده دولت آمریکا همه چیز را در معرض خطر قرار داده است ، برای اولین بار داستان زندگی خود را فاش می کند ، از جمله چگونگی یاری رساندن او در ساختن این سیستم و اینکه چه چیزی او را برانگیخت تا برای تخریب آن تلاش کند.
در سال 2013 ، ادوارد اسنودن بیست و نه ساله هنگامی که ارتباطش را با سازمان اطلاعات آمریکا گسست، جهان را شوکه کرد و فاش کرد که دولت آمریکا به طور مخفیانه دنبال راه جمع آوری هر تماس تلفنی ، پیام متنی و ایمیل است. نتیجه این امر می تواند یک سیستم بی سابقه ای برای نظارت گسترده باشد و توانایی جاسوسی کردن در زندگی خصوصی هر شخصی روی زمین را داشته باشد. شش سال بعد ، اسنودن برای اولین بار فاش کرد که چگونه او در ساخت این سیستم کمک کرده است و چرا وی دست به افشای آن زده است.
بایگانی همیشگی گزارش خارق العاده از جوانی باهوش است که به صورت آنلاین بزرگ شد - مردی که تبدیل به جاسوس شده بود و در دوران تبعید به وجدان اینترنت تبدیل می شود . بایگانی همیشگی با شوخ طبعی ، اشتیاق و شور و شوق و خلوص بی مضایقه ای نوشته شده است. این کتاب خاطره ای مهم از عصر دیجیتال ماست .

کتاب بایگانی همیشگی

ادوارد اسنودن
ادوارد جوزف اسنودن (به انگلیسی: Edward Joseph Snowden) متولد ۲۱ ژوئن ۱۹۸۳ میلادی، افشاگر کنونی و کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی است. افشاگری‌های ادوارد اسنودن از عملیات عظیم «جاسوسی و مراقبت در سطح جهانی» و پریزم پرده برداشت. بنا به مدارک اسنودن، این برنامه‌ها که شامل جاسوسی از مردم عادی و شخصیت‌ها در مکالمات تلفنی، ایمیل و موتور جستجوی اینترنت در تمام کشورها و بدون رعایت مرزهای سیاسی صورت می‌گیرند، در درجه اول توسط آژان...
نکوداشت های کتاب بایگانی همیشگی
Riverting... reads like a literary thriller
جذاب... به معنای واقعی کلمه یک تریلر است.
The New York Times

well-written, frequently funny
بسیار خوب نوشته شده و اغلب اوقات بامزه و خنده دار است
The Economist

Snowden's book likely won't change the minds of his detractors, but he makes a strong case for his efforts
احتمالا کتاب اسنودن ذهن دیکتاتورهایش را تغییر نخواهد داد اما مورد محکمی برای تلاش هایش ایجاد می کند.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب بایگانی همیشگی (لذت متن)
نام من ادوارد اسنودن است. پیشتر برای دولت کار می کردم، اما اکنون برای مردم کار می کنم. نزدیک به سه دهه طول کشید تا بفهمم بین این دو تمایز وجود دارد، و وقتی به این نکته رسیدم، در دفتر کارم اندکی به مشکل خوردم. از این رو، اکنون وقتم را این گونه صرف می کنم که می کوشم تا از مردم در برابر شخصی که پیشتر بودم محافظت کنم - جاسوس اداره اطلاعات مرکزی (سیا - CIA) و آژانس امنیت ملی (NSA)؛ یک کارشناس فناوری جوان دیگر که برای ساختن جهانی که مطمئن بود جهان بهتری خواهد بود از آنجا بیرون آمد.

پس از ۱۱ سپتامبر، جامعه ی اطلاعاتی آمریکا به خاطر ناتوانی در محافظت از آمریکا در دوره ی فعالیت خود و رخ دادن ویرانگرترین و ترسناک ترین یورش به کشور پس از یورش پرل هاربر، با انبوهی از سرزنش ها مواجه بود. از این رو، رهبران آن به دنبال ساختن سیستمی بودند که از غافل گیر شدن دوباره ی آنها جلوگیری کند. بنیان اصلی آن را فناوری تشکیل می داد؛ چیزی که برای لشکر بزرگان علم سیاست و اساتید مدیریت کسب و کار کاملا بیگانه بود. درب های پنهان ترین آژانس های اطلاعاتی به روز کارشناسان فناوری مانند من کاملا باز بود. و این گونه بود که کارشناسان فناوری وارثان زمین شدند.

پیش از آنکه یکه بخورید، و با آگاهی از ناآگاهی مسمومی که در زمان ما به این کندو هجوم آورد، توجه کنید که وقتی من با اینترنت آشنا شدم، اینترنت چیز کاملا متفاوتی بود. اینترنت دوست و مانند یک پدر یا مادر بود. جامعه ای بدون حد و مرز بود، یک صدا و میلیون ها نفر، جبهه ی مشترکی که ایجاد شده بود اما قبایل مختلف هنوز از آن بهره برداری نکرده بودند و در کنار هم به اندازه ی کافی همزیستی مسالمت آمیزی داشتند، هر یک از اعضای آن آزاد بود که نام و گذشته و رسوم خود را انتخاب کند. همه نقاب بر چهره داشتند و با این وجود، این فرهنگ گمنامی از طریق داشتن نام های متعدد بیشتر از آنکه گزاره های نادرست تولید کند، گزاره های واقعی و حقیقی به وجود می آورد، زیرا فرهنگی خلاق و مبتنی بر همکاری بود نه فرهنگی رقابتی و تجاری. به طور خاص، درگیری هایی هم وجود داشت، اما وزن حسن نیت ها و احساسات خوب بیشتر بود - همان روح پیشگام واقعی.