کتاب مرد محروز

The Warded Man
شیاطین - جلد اول
کد کتاب : 24096
مترجم :
شابک : 978-6001826146
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 624
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 خرداد

نامزد جایزه ی لوکس سال 2009

معرفی کتاب مرد محروز اثر پیتر وی برت

همانطور که تاریکی پس از غروب آفتاب سقوط می کند ، دوزخی ها بر می خیزند - شیاطینی که دارای قدرت های خارق العاده ای هستند و نفرت از انسان ها در وجودشان شعله می کشد.
برای صدها سال شیاطین شب را وحشتانک کرده اند و انسان هایی را که در پشت حرز ها پناه گرفته بودند ، آرام آرام از بین بردند –حرز ها نمادهای قدرتی هستند که ریشه ی آنها در افسانه ها است. آنها همچون حصارهایی تنها دفاع آدمیان در مقابل شیاطین هستند. اما حالا آنها بسیار نازک و شکننده شده اند، دارند از بین می روند و محافظت از آنها به طرز وحشتناکی سخت شده است. همیشه اینگونه نبوده است. یک بار ، زنان و مردان در شرایط برابر با دوزخیان جنگیدند ، اما آن روزها گذشته است. روز به روز شیاطین قویتر می شوند ، در حالی که تعداد انسانهایی که تحت حمله ی بی امان آنها قارار می گیرند کاهش می یابد. اکنون ، با امید به تغییر شرایط، سه جوان بازمانده از حملات شیطانی جرات کرده اند پا فراتر از امنیت در حال فروپاشی حرز ها بگذارند ، در تلاش برای به دست آوردن اسرار گذشته ، حاضرند جان خود را به خطر اندازند. آنها با هم در برابر شب خواهند ایستاد. این رمان زاویه دید این سه شخصیت را در گذر از کودکی تا بلوغ دنبال می کند.
.با پیشرفت رمان ، قهرمانان هر یک در تلاش برای نجات بشریت سفر قهرمانانه ی خود را آغاز می کنند. در نوشتن این داستان ، برت مشتاقانه فراتر از یک داستان ساده ماجراجویی حرکت کرده است ، او که به تاثیر ترس بسیار علاقه مند بود یک رمان فانتزی جذاب درباره ترس و تأثیر آن ارائه می دهد.

کتاب مرد محروز

پیتر وی برت
پیتر وی برت زاده 8 فوریه 1973 ، نویسنده داستان های فانتزی آمریکایی است. او نویسنده "شیاطین" است ، که جلد اول آن در انگلستان در سال 2008 با عنوان The Painted Man و در آمریکا توسط با عنوان The Warded Man منتشر شده است. او ادبیات و تاریخ هنر انگلیسی را در دانشگاه بوفالو خواند و در سال 1995 فارغ التحصیل شد ، پس از آن وی بیش از ده سال را در نشر دارویی کار کرد. وی از سنین کودکی به خیالپردازی علاقه نشان داد.
نکوداشت های کتاب مرد محروز
A fabulous new fantasy series
مجموعه ی فانتری جدید خارق العاده.
Cairns Post

An absolute masterpiece
یک شاهکار مطلق
HorrorScope

The Warded Man works not only as a great adventure novel but also as a reflection on the nature of heroism
مرد محزور نه تنها به عنوان یک رمان بزرگ ماجراجویی بلمه به عنوان تاملی در ماهیت قهرمانی عمل می کند.
Charlaine Harris

قسمت هایی از کتاب مرد محروز (لذت متن)
شیپور بزرگ به صدا درآمد آرلن سرش را بلند کرد و به آسمان ارغوانی صبحگاه نگاه کرد. هوا هنوز مه آلود بود و طعم گس و مرطوبی داشت که بیش از حد آشنا بود. همان طور که در سکوت صبح گوشش را تیز کرده بود، دلش به آشوب افتاد و دعا کرد اشتباه شنیده باشد. او یازده ساله بود. سکوتی برقرار شد و بعد دو بار دیگر، با فاصله ی کوتاه در شیپور دمیده شد. یک بار بلند و دو بار کوتاه؛ این یعنی جنوب و شرق. منطقهی کنار جنگل. پدرش دوستانی در بین چوب برها داشت. پشت سر آرلن، در خانه باز شد و آرلن میدانست که مادرش، در حالی که دهانش را با دو دستش پوشانده، آنجاست.

این بار با چه چیزی رو در رو میشدند؟ دیری نگذشت که سوار درشکه شده بودند و به سمت خانه های حاشیه ی جنگل میرفتند. کار کردن آنجاء به فاصله ی یک ساعته از نزدیک ترین ساختمان محروز، خطرناک بود، اما به الوار نیاز داشتند. هنگام راندن، مادر آرلن که خودش را در شال کهنه اش پیچیده بود، آرلن را نزدیک خودش نگه داشته بود. آرلن غر زد: «من که بچه نیستم، مامان. لازم نیست مثل یه نوزاد بغلم کنی. نمیترسم.» ادعایش کاملا حقیقت نداشت، اما دلش نمیخواست بقیه ی بچه ها، او را که به دامن مادرش چسبیده است، ببینند. همین الآنش هم به اندازه ی کافی مسخره اش می کردند. مادر آرلن گفت: «من می ترسم. اگه اونی که لازم داره یه نفر بغلش کنه من باشم چی؟»

پدر آرلن گفت: «الوارها هم همین طور.» و روی زمین تف کرد. با چانه اش به سمت کپه ی سیاهی که از الوارهای آن سال باقیمانده بود، اشاره کرد. آرلن از فکر کردن به اینکه حصارهای زهوار دررفتهی أغل حیوانات چطور می توانند یک سال دیگر دوام بیاورند، صورتش را درهم کشید، اما فورا احساس گناه کرد. به هر حال أنها فقط چوب بودند.