کتاب هنر حرف حساب زدن

A Rulebook for Arguments
50 قاعده اساسی برای گفتن و نوشتن مستدل و موثر
کد کتاب : 112265
مترجم :
شابک : ‏‫‭978-6226712781‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 230
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1986
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 خرداد

قواعد مباحثه
A Rulebook for Arguments
کد کتاب : 24216
مترجم :
شابک : 978-6001194764
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 132
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1986
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

قواعد مباحثه
A Rulebook for Arguments
کد کتاب : 43068
مترجم :
شابک : 978-6227099652
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 131
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1986
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب قواعد مباحثه اثر آنتونی وستون

کتاب «قواعد مباحثه» به قلم آنتونی وستون، یک راهنمای مختصر و در عین‌حال کاربردی در جهت تقویت افراد در راستای استدلال بهتر در مباحثات است که به‌دلیل وضوح، اختصار و عملی بودن آن بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. این کتاب حول قواعد خاصی می‌چرخد که به روشی ساده توضیح داده شده‌اند و طیفی از موضوعات مختلف را در‌بر می‌گیرد؛ از ساخت استدلال‌های کوتاه گرفته تا پیچیدگی‌های گفتمان‌های طولانی و گسترده. از لحاظ ساختاری، این کتاب به فصل‌هایی تقسیم می‌شود که به‌طور سیستماتیک به انواع استدلال‌ها می‌پردازد؛ از جمله استدلال‌های بر‌اساس مثال، مقایسه، علیت و همچنین استدلال‌های قیاسی. همانطور که گفته شد، یکی از نقاط قوت کلیدی کتاب، آسان‌نویسی آن است. وستون از زبان بیش‌از‌حد فنی اجتناب کرده و مطالب را به گونه‌ای بیان می‌کند که به راحتی قابل درک و همچنین قابل اجرا باشند.
کتاب با توضیح قواعد کلی برای صورت‌بندی استدلال‌های کوتاه شروع می‌شود و بر اهمیت تشخیص مقدمات و نتیجه‌گیری‌ها و شروع از مقدمات یقینی تأکید می‌کند. وستون به خوانندگان توصیه می‌کند که دقیق و مختصر باشند و به‌جای لفظ‌پردازی، بر‌اساس محتوای واقعی نوشته و در طول استدلال‌های خود از اصطلاحات ثابت استفاده کنند تا شنوندگان دچار سردرگمی میان اصطلاحات نشوند. در فصل‌های بعدی، وستون راهکارهایی را در‌مورد نحوه‌ی استفاده موثر از مثال‌ها، نحوه‌ی تحلیل و ساختن قیاس‌ها و نحوه‌ی ارزیابی و استناد به منابع ارائه می‌کند. در بخش مربوط به استدلال‌های قیاسی، وستون خوانندگان را با ساختارهای منطقی مبنایی، مانند وضع مقدم، رفع تالی و قیاس شرطی و... آشنا می‌کند. وستون این مفاهیم را با مثال‌های واضح و روشن توضیح می‌دهد و به خوانندگان کمک می‌کند تا بفهمند چگونه استدلال‌های قیاسی معتبر بسازند و از طرف دیگر، مغالطه‌های منطقی رایج را تشخیص دهند. همچنین قابل ذکر است که هر فصل از کتاب با ضمیمه‌هایی به پایان می‌رسد که اشتباهات رایج را فهرست می‌کند و همچنین خلاصه‌ای از تعاریف مفاهیم آن فصل ارائه می‌دهد.
با این اوصاف چه درحال آماده شدن برای یک مناظره باشید یا درحال نوشتن یک مقاله یا صرفا می‌خواهید به‌طور موثرتری در زندگی روزمره‌تان به مباحثه بپردازید، این کتاب می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

کتاب قواعد مباحثه

آنتونی وستون
آنتونی وستون نویسنده ، معلم و فیلسوف آمریکایی، نویسنده آغازگرهای گسترده در تفکر انتقادی و اخلاق و انواع کتابها و مقاله های غیر متعارف در مباحث فلسفی است.پروژه فلسفی وستون به طور کلی "جعبه ابزار" گسترده برای تفکر انتقادی، خلاقانه و سازنده را پیشرفت می کند، به ویژه برای اهداف تجسم اجتماعی و محیطی و تصور اخلاقی عملی است. او معتقد است كه مشكلات اجتماعي، اخلاقي، حتي هستي شناختي كه غالباً به آن «داده مي شود» مي پردازيم، شرايط زمينه اي آن است.