کتاب روابط بین الملل

International Relations
کد کتاب : 24852
مترجم :
شابک : 978-9643699239
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 خرداد

معرفی کتاب روابط بین الملل اثر پل ویلکینسون

کتاب «روابط بین‌الملل» نوشته‌ی پل ویلکینسون، اثری مختصر و در عین‌حال جامع است که درک روشنی از حوزه روابط بین الملل (IR) ارائه می‌دهد. این کتاب بخشی از مجموعه «مقدمه‌های بسیار کوتاه» از انتشارات دانشگاه آکسفورد است که به‌دلیل ارائه مروری معتبر و قابل فهم برای عموم، از طیف گسترده‌ای از موضوعات شناخته شده است. کتاب ویلکینسون دانسته‌های ضروری لازم برای درک پیچیدگی های روابط بین‌الملل مدرن را پوشش می‌دهد. او نظریه‌ها و شیوه‌هایی را توضیح می‌دهد که زیربنای این موضوع هستند و مسائلی از سیاست‌خارجی، کنترل تسلیحات و تروریسم گرفته تا محیط‌ زیست و فقر جهانی را بررسی می‌کند. این کتاب امروزه به خصوص در دنیایی که تنش‌ها و ناآرامی‌های سیاسی فزاینده‌ای دارد، اهمیتی غیرقابل شک دارد. نویسنده همچنین به بررسی نقش سازمان‌های بزرگی مانند سازمان ملل متحد (UN) و اتحادیه اروپا (EU) و همچنین تأثیر جنبش‌های قومی و مذهبی و گروه‌های تروریستی پرداخته است. این نهادها نقش مهمی در شکل دادن به نحوه تعامل دولت‌ها در صحنه جهانی دارند.
این کتاب در چندین فصل تنظیم شده است که هر فصل بر جنبه‌های متفاوتی از روابط بین‌الملل تمرکز دارد:
1. دولت‌ها: این فصل به مفهوم دولت-ملت و نقش آن در نظام بین‌الملل می‌پردازد؛
2. سازمان‌های غیر‌دولتی: ویلکینسون تأثیر کنشگران غیردولتی، از جمله سازمان‌های تروریستی و شرکت‌های چند ملیتی را بررسی می‌کند؛
3. سازمان‌های بین‌دولتی (IGOs): عملکرد و نفوذ IGO‌ها مانند سازمان ملل متحد و ناتو مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد؛
4. مشکلات و چالش‌ها: نویسنده به چالش‌های مختلف پیش‌روی جامعه بین‌المللی از جمله مسائل زیست محیطی، فقر و معضلات امنیتی می‌پردازد.
نکتۀ قابل توجه این است که کتاب «روابط بین الملل»، کتابی به‌روز است و برای برای هر‌کسی که به‌دنبال پیشرفت سریع در درک دنیای پیچیده روابط بین‌الملل است، بسیار خوانا و عالی است، به‌نحوی که یک نمای کلی روشن و جذاب از موضوعات این حوزه را ارائه می‌دهد‌ و آن را به یک نقطه شروع عالی برای مطالعه و بحث بیشتر در مورد این موضوع تبدیل می‌کند.

کتاب روابط بین الملل

پل ویلکینسون
پل ویلکینسون (9 مه 1937 - 11 اوت 2011) یک کارشناس تروریسم و استاد برجسته روابط بین الملل و مدیر مرکز تحقیقات تروریسم و خشونت سیاسی دانشگاه سنت اندروز (CSTPV) بود. وی که به عنوان "استاد برجسته آکادمیک بریتانیا در زمینه مطالعه تروریسم" شناخته شده بود، جز مفسران مکرر در رسانه های اصلی انگلیس و مشاور دولت انگلیس بود.