کتاب جستجوگر

Introducing Buddha: A Graphic Guide
داستان شاهزاده ای که می خواست از رنج جهان بکاهد
  • 25 % تخفیف
    90,000 | 67,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: خزه خزه
    نویسنده:
کد کتاب : 28734
مترجم :
شابک : 978-6226913133
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 88
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1991
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 2 تیر

معرفی کتاب جستجوگر اثر جین هوپ

مکاشفه، کارما، ذن و نیروانا تنها بخشی از عقاید بودایی هستند که مرتب به گوش مردم جوامع مختلف می رسند اما معنای حقیقی آن ها در بازگردانی ها گم می شود. این آیین گسترده و پیچیده که لزوما بر آفریننده تاکید ندارد، در بافت تمدن آسیایی تنیده شده. از هندوستان تا رشته کوه های هیمالیا، چین، کره، ژاپن و باقی نواحی، چه کسی می داند که بودا حقیقتا چه می خواسته بگوید؟
کتاب جستجوگر با عنوان فرعی داستان شاهزاده ای که می خواست از رنج جهان بکاهد، توسط جین هوپ به نگارش درآمده و زندگی و آموزه های بودا را توصیف می کند. علاوه بر آن، خواننده در کتاب جستجوگر با این مفهوم رو به رو می شود که روشنگری، مساله ی دریافت و تجربه ی حقیقت به صورت فردی و با الهاماتی است که از آموزگار به آموزنده منتقل می شود. این کتاب با داستان پردازی غنی و اشاره به گنجینه ای از اتفاقات تاریخی، تمرینات مکاشفه در آیین بودا را توضیح داده و نقش بودیسم در عصر مدرن آسیا و اثرات رو به رشد آن را نیز بر اندیشه ی غربی وصف می کند. این باریکه ی نور از منبع درخشان تاریخچه ی بودا به مسیر او در جاده ی روشنگری و مسئولیت اخلاقی اش برای به اشتراک گذاشتن آموزه های خود با دیگران اشاره داشته و گسترش بودیسم طی قرن ها در سراسر جهان را از همین نقطه ی آغاز، مورد بررسی قرار می دهد. جستجوگر که در واقع مقدمه ای آسان و سریع بر تاریخچه ی بوداست، با وجود مختصر بودن، بخش های اساسی تاریخچه ی آن را پوشش می دهد و برای افرادی که هیچ دانشی از بودا ندارند و می خواهند قدم در مسیر شناخت او بگذارند، کتابی مفید و عالی محسوب می شود.

کتاب جستجوگر

قسمت هایی از کتاب جستجوگر (لذت متن)
جستجوگر داستان زندگی و اندیشه ی مردی است که در قصر در ناز و نعمت زندگی می کرد و پدرش انتظار داشت او روزی بر تخت پادشاهی بنشیند. اما شاهزاده زمانی از قصر بیرون آمد و با دیدن زندگی مردم عادی، متوجه شد که انسان ها بیمار و پیر هم می شوند و رنج می کشند و روزی مرگ به سراغشان می آید، حتی اگر در قصری با برج و باروهای بلند زندگی کنند. او مسیری را در زندگی پیش گرفت که یکی از فیلسوفان معروف آلمانی آن را جزو تغییراتی مهم در تاریخ می داند. تغییری که از سده ی پنجم پیش از میلاد آغاز شد و تا دو سه قرن ادامه یافت. شاهزاده ی داستان جستجوگر هم در پی چیزی فراتر از زندگی عادی بود. او نمی خواست منتظر بیماری و پیری و مرگ بنشیند. می خواست برای این اتفاقات که از نظر او نمونه های مهم «رنج» هر انسان بودند، راه و مرهمی پیدا کند. کار او نه به تغییر مستقیم بیرونی بلکه به دگرگونی درونی ربط داشت.