کتاب گذر از رنج ها

Ordeal: A Trilogy
کد کتاب : 89654
مترجم :
شابک : 978-9642203888
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 800
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1941
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 6 خرداد

گذر از رنج ها
The Ordeal
(3 جلدی)
کد کتاب : 29317
مترجم :
شابک : 978-9640017197
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 1112
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 1922
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---
تعداد جلد : 3

معرفی کتاب گذر از رنج ها اثر آلکسیی نیکولایویچ تولستوی

کتاب «گذر از رنج‌ها» اثر «الکسی تولستوی» یک رمان تاریخی پرماجرا و جذاب است که در دوران پرآشوب روسیه در اوایل قرن هفدهم رخ می‌دهد. این اثر کلاسیک، داستان دیمیتری پوژارسکی، یک نجیب‌زاده و رهبر نظامی روسی را روایت می‌کند که در مبارزه علیه کشور مشترک‌المنافع لهستان-لیتوانی و دیمیتری اول دروغین،مدعی کاذب تاج و تخت روسیه، نقش کلیدی ایفا می‌کند. تولستوی با مهارت بی‌نظیری، خواننده را به دل ماجراهای هیجان‌انگیز و چالش‌های پوژارسکی در این دوران آشفته می‌برد. او با توصیفات قدرتمند و غنی از فرهنگ، آداب و رسوم و زندگی در روسیه‌ی آن زمان، صحنه‌های رمان را به طرز چشمگیری زنده تداعی می‌کند.
شخصیت‌پردازی‌های قوی و پویا، از جمله شخصیت پوژارسکی، مسیحا و دیگر شخصیت‌های فرعی، به ارزش این اثر می‌افزاید. یکی از نکات برجسته این رمان، کاوش عمیق آن در موضوعات اخلاقی مانند وفاداری، افتخار، مبارزه برای قدرت و تعهد به میهن است. تولستوی به طور ماهرانه‌ای پرتره‌ای پیچیده از پوژارسکی را به عنوان یک قهرمان معیوب اما شجاع و متعهد ترسیم می‌کند که گاهی مجبور به انتخاب‌های دشوار و چالش‌برانگیز از نظر اخلاقی می‌شود. علاوه بر این، رمان شخصیت‌های زن قوی و جالبی مانند مارینا منیشچ و پرنسس کسنیا را نیز به تصویر می‌کشد که نقش مهمی در مبارزات سیاسی و نظامی آن زمان ایفا می‌کنند. این امر، نشان‌دهنده نگاه پیشرو تولستوی در به تصویر کشیدن زنان توانمند و تأثیرگذار در جامعه است.
رمان «گذر از رنج‌ها» نه‌تنها یک رمان سرگرم‌کننده و جذاب است، بلکه با طرح موضوعات ارزشی و آرمانی مانند بخشش، رستگاری و قدرت حافظه تاریخی، خواننده را به تأمل و اندیشه وامی‌دارد. این رمان همچنین به عنوان یک اثر ادبی مهم در جریان رئالیسم سوسیالیستی شوروی، بازتاب‌دهنده‌ی دغدغه‌های آن زمان در مورد میهن‌پرستی، نقش فرد در شکل‌دهی تاریخ و مبارزه ایدئولوژیک است. اگر علاقمند به رمانی تاریخی پرماجرا، سرشار از هیجان و در عین حال دارای پیام‌های اخلاقی هستید، رمان «گذر از رنج‌ها»گزینه‌ی بسیار مناسبی برای شماست. این اثر ماندگار تولستوی، شما را به یک سفر خاطره‌انگیز در دنیای پرآشوب روسیه قرن هفدهم می‌برد، و شما را از بحران‌های آن دوران آگاه می سازد.

کتاب گذر از رنج ها

آلکسیی نیکولایویچ تولستوی
آلکسیی نیکولایویچ تولستوی، (به روسی: Алексей Николаевич Толстой)‏ (زاده ۱۸۸۳ – درگذشته ۱۹۴۵) شاعر و رماننویس روس. عضو آکادمی علوم اتحاد جماهیر شوروی.تالستوی در ۱۰ ژانویه ۱۸۸۳ در خانواده‌ای اشرافی به دنیا آمد او پسر کنت نیکولای الکساندروویچ تولستوی بود و لقب کنت را به ارث برد. در سن‌پترزبورگ در رشته فنی تحصیل کرد اما بعد به ادبیات روی آورد. نخستین مجموعه شعرش را در ۱۹۰۷ منتشر کرد اما بعدها آن را جزو آثار خود محسوب نکرد. در ۱۹۱۱ به داستان‌نویسی روی آورد اما جنگ جهان اول...