کتاب هفت روز با فلسفه

Philosophy in a Week
کد کتاب : 30429
مترجم :
شابک : 978-6229558706
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 2 تیر

معرفی کتاب هفت روز با فلسفه اثر مل تامپسون

کتاب «هفت روز با فلسفه» به قلم مل تامپسون، یک کتاب مقدماتی جذاب و قابل فهم برای عموم است که به منظور آشنایی خوانندگان با مفاهیم اساسی فلسفه در یک بازه زمانی مختصر، یعنی یک هفته، طراحی و نوشته شده است. ساختار این کتاب به گونه‌ای است که مروری جامع از موضوعات مختلف فلسفی، به خصوص در حوزۀ فلسفۀ تحلیلی، ارائه می‌کند که هر کدام به یک روز از هفته اختصاص داده شده و به خوانندگان این امکان را می‌دهد تا تنها در هفت روز به درکی از موضوعات مهم فلسفه دست یابند.
1. شنبه، نظریه دانش (معرفت شناسی):
در روز اول، تامپسون خوانندگان را دعوت می کند تا مانند یک فیلسوف به ماهیت معرفت و دانش خودشان فکر کنند. این بخش به معرفت شناسی، مطالعه دانش، ماهیت، منشأ و حدود آن می پردازد.
2. یکشنبه، فلسفه علم:
سپس، نویسنده به بررسی چیستی علم و چگونگی کسب علم طبیعی از جهان طبیعی می پردازد. تامپسون در این بخش سعی کرده است تا زیربنای فلسفی تحقیق علمی و مرزبندی بین علم، غیرعلم و شبه‌علم را بررسی کند.
3. دوشنبه، فلسفۀ زبان و منطق:
تمرکز روز دوشنبه بر حوزۀ زبان و منطق است، یعنی بررسی نحوه صحبت و تفکر ما و ارتباط این موضوع با فلسفه ذهن. این بخش همچنین به رابطه بین زبان، اندیشه و واقعیت می‌پردازد.
4. سه شنبه، فلسفه ذهن:
در اواسط هفته، خوانندگان می آموزند که فیلسوفان چگونه به موضوع پیچیدۀ «ذهن» نگاه می کنند و با آن درگیر می شوند. این بخش شامل بحث در مورد خودآگاهی، هویت، و «مشکل ذهن-بدن» است. تامپسون بحث می کند که چگونه می توانیم درباره هویت خود بحث کنیم، چگونه می توانیم بگوییم خودآگاهی داریم و رابطۀ بین ذهن و بدن ما به چه نحو است.
5. چهارشنبه، فلسفه دین:
تامپسون در این فصل از کتاب، دیدگاه‌های فلسفی در مورد دین را بررسی می‌کند و به استدلال‌های موافق و مخالف وجود خدا، ماهیت تجربه دینی و نقش ایمان در دین، می‌پردازد.
6. پنجشنبه، اخلاق:
تامپسون در این بخش بررسی می‌کند که چگونه تصمیم می‌گیریم چه کاری از لحاظ اخلاقی درست است و چه کاری از لحاظ اخلاقی نادرست. در این بخش، نظریه های اخلاقی، مبنای قضاوت های اخلاقی و کاربرد اخلاق در جنبه های مختلف زندگی را مورد بحث قرار می دهد.
7. جمعه، فلسفه سیاسی:
هفت روز این کتاب با روز فلسفه سیاسی به پایان می رسد، جایی که خوانندگان آشنا می شوند که چگونه فیلسوفان سیاسی نقش دولت را با آزادی فردی به هم گره زده اند. این بخش همچنین به بحث عدالت، حقوق و قدرت دولت پرداخته است.

کتاب هفت روز با فلسفه

مل تامپسون
مل تامپسون (Mel Thompson) (زاده ۱۹۴۶ در انگلستان) یک فیلسوف، استاد دانشگاه، نویسنده، معلم، منتقد و فعال اجتماعی بریتانیایی است. او که در بریتانیا به دنیا آمد و تحصیل کرد در سال ۱۹۷۹ دکترای فلسفه گرفت و از آن زمان تا کنون به تدریس و تألیف اشتغال داشته است. تامپسون کتاب‌های زیادی در مورد فلسفه و اخلاق نوشته و کتاب‌های او به زبان‌های زیادی ترجمه شده‌اند. در ایران چندین کتاب از تامسون ترجمه شده‌اند که از جمله آنها می‌توان از کتاب فیلسوفان بدکردار نام برد که تامپسون ب...