کتاب تجزیه و تحلیل موسیقی برای جوانان

Young People's Concerts
کد کتاب : 36726
مترجم : مصطفی پورتراب
شابک : 978-6002292797
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 324
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1962
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تجزیه و تحلیل موسیقی برای جوانان اثر لئونارد برنستاین

در 18 ژانویه 1958 ، شرکت پخش کلمبیا اولین کنسرت 53 جوان لئونارد برنشتاین را با فیلارمونیک نیویورک پخش کرد. این درسهای اجرا چنان موفق بودند که بیش از یک دهه در تلویزیون اجرا می شدند. این کتاب مجموعه ای کلاسیک از باارزس ترین و بهترین سخنرانی های برنده جایزه Emmy و Peabody را به چاپ می رساند. در کتاب تجزیه و تحلیل موسیقی برای جوانان مجموع 15 سخنرانی از لئونارد برنشتاین به طور کامل ارائه شده است. در اینجا بی نظیرترین نوازنده و معلم قرن است ، که به زیبایی و به وضوح لذت موسیقی را به گونه ای توضیح می دهد که توجه همه را به خود جلب می کند چه افراد تازه کار و چه افرادی که در زمینه ی موسیقی دارای تجربیات قبلی هستند. همه ی جنبه های موسیقی در این کتاب آموزنده و مفید چنان هوشمندانه ارائه شده است که هرکسی ، صرف نظر از سن ، فرهنگ یا سوابق تحصیلی ، از آن لذت خواهد برد و آن را درک خواهد کرد. برنشتاین در کتاب تجزیه و تحلیل موسیقی برای جوانان در مورد جنبه های مختلف موسیقی بحث می کند چیزهایی مانند این که: ملودی چیست؟ موسیقی یعنی چی؟ موسیقی کلاسیک چیست؟
متن کتاب تجزیه و تحلیل موسیقی برای جوانان بر اساس مجموعه تلویزیونی کنسرت های جوانان برنشتاین است. کتاب تجزیه و تحلیل موسیقی برای جوانان را مصطفی کمال پورتراب ترجمه کرده است. این کتاب توسط نشر چشمه به چاپ رسیده است.

کتاب تجزیه و تحلیل موسیقی برای جوانان

لئونارد برنستاین
لئونارد برنستین (Leonard Bernstein) (زادهٔ ۲۵ اوت ۱۹۱۸ – درگذشتهٔ ۱۴ اکتبر ۱۹۹۰) آهنگساز، رهبر ارکستر، نویسنده، موسیقی‌دان، مدرس موسیقی و نوازندهٔ پیانو اهل ایالات متحدهٔ آمریکا بود. او از نخستین رهبران ارکستر متولد و تحصیل‌کرده در آمریکا بود که به شهرت جهانی رسید.لئونارد برنستین در دانشگاه هاروارد تحصیل کرد و با کار در فیلارمونیک نیویورک شهرت یافت. برنستین رهبر یهودی ارکستر موسیقی کلاسیک در جهان بود و آثار زیادی نوشت که از مشهورترین آن‌ها می‌توان به نمایش‌های م...
نکوداشت های کتاب تجزیه و تحلیل موسیقی برای جوانان
. Very strongly recommended as an informed and informative read
به شدت به عنوان کتابی آگاهانه و آموزنده توصیه می شود.
Bookwatch

Engaging, enlightening and beautifully illustrated
جذاب ، روشنگر و با تصویرپردازی زیبا
New Haven Advocate

قسمت هایی از کتاب تجزیه و تحلیل موسیقی برای جوانان (لذت متن)
«نویسنده ی این کتاب آهنگساز، پیانیست و رهبر بزرگ امریکایی که یکی از مفاخر موسیقی قرن حاضر به شمار می رود، به منظور آشنا ساختن جوانان به تک تک اجزاء و عناصر تشکیل دهنده ی موسیقی و ظرایف و لطایف این هنر، فعالیت هایی از جمله تالیف این کتاب داشته است که با زبان ساده به تجزیه و تحلیل عوامل سازنده ی موسیقی می پردازد. با نگاهی به فهرست مطالب می توان دریافت کرد که این کتاب آموزشی تنها به موسیقی کلاسیک علمی نمی پردازد، بلکه به انواع موسیقی رایج امروز مانند جاز، پاپ، موسیقی فولکلوریک، موسیقی عامیانه و... جنبه های ارزشمند یا مبتذل هر کدام اشاره دارد.» در توضیح پشت جلد کتاب آمده است: «بیشتر آهنگ های محلی که ما می شناسیم متعلق به جهان گذشته اند، زمانی که ملل مختلف جهان از یکدیگر جدا بودند و طبیعت و منش مختلف شان راحت تر تشخیص داده می شد. بعضی اوقات این ترانه ها منعکس کننده آب و هوای کشور بخصوصی هستند یا اطلاعاتی درباره جغرافیای آن یا حتی درباره نحوه کار مردمانش به ما می دهند؛ مانند چوپانان، گاوچران ها یا معدنچیان و غیره.»