کتاب آزادی

freedom
گزیده اشعار اکتاویو پاز
کد کتاب : 7954
شابک : 9789643800390
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 164
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب آزادی اثر اکتاویو پاز

این کتاب "آزادی" تحلیلی از اندیشه سیاسی پاز ارائه می‌کند و استدلال می‌کند که ریشه در دو سنت مجزا و اغلب متضاد، لیبرالیسم و رمانتیسیسم دارد. گرنیر نشان می‌دهد که اندیشه سیاسی پاز نه آنقدر با نگاه کردن به مواضع خاصی که پاز در مسائل روز خود داشت، بلکه بیشتر با کشف ارزش‌های اصلی در قلب فلسفه سیاسی پاز، بهتر مورد توجه قرار می‌گیرد. از هنر تا سیاست نه تنها درک بهتری از اندیشه پاز به دست می دهد، بلکه بحثی از فرهنگ سیاسی و دموکراتیزه شدن مکزیک نیز به دست می دهد. این کتاب نگاهی بدیع به موضوعاتی مانند روابط هنر و سیاست، نقش روشنفکران و تمایل دانشگاهیان به نظریه‌های «ماشینکاری» در حوزه هنر و فرهنگ دارد. نتیجه گزارشی از کار پاز است که هم متمرکزتر و هم جاه طلبانه تر از کارهای ارائه شده در کتاب های قبلی در مورد سیاست پاز است.

کتاب آزادی

اکتاویو پاز
کتاویو پاز لوزانو‏ (۳۱ مارس ۱۹۱۴–۱۹ آوریل ۱۹۹۸) شاعر، نویسنده، دیپلمات و منتقد مکزیکی است. وی در هفده سالگی به نویسندگی و شاعری پرداخت. پدرش وکیل بود و پدر بزرگش، داستان‌نویسی سرشناس. این هر دو در رشد و پرورش ذوق و استعداد پاز، تأثیر به سزایی داشت. در سال ۱۹۴۳ با استفاده از کمک هزینه تحصیلی بنیاد گوگنهایم به آمریکا رفت. در آنجا با شعر نوپردازان انگلو - آمریکایی آشنا شد. هم در این کشور بود که مطالعه دامنه‌دار و عمیق خود را درباره هویت مکزیک آغاز کرد که حاصل آن کتابی شد به ن...
نکوداشت های کتاب آزادی
An important contribution to research on Paz... The present volume includes extensive notes and is recommended for upper-division undergraduates through faculty.
سهم مهمی در تحقیق در مورد پاز... جلد حاضر شامل یادداشت های گسترده است و برای دانش آموزان مقطع کارشناسی از طریق دانشکده توصیه می شود.
Choice

قسمت هایی از کتاب آزادی (لذت متن)