پیرس براون

پیرس براون

پیرس براون (Pierce Brown) (زاده ۲۸ ژانویهٔ ۱۹۸۸، دنور، کلرادو) نویسندهٔ آمریکایی کتاب‌های علمی-تخیلی است. او در سال ۲۰۱۴ اولین رمان خود به نام قیام سرخ را منتشر کرد. این قسمت اول از سه‌گانهٔ قیام سرخ بود. دو قسمت دیگر پسر زرّین و ستاره صبح به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ منتشر شدند. پیرس براون (Pierce Brown) (زاده ۲۸ ژانویهٔ ۱۹۸۸، دنور، کلرادو) نویسندهٔ آمریکایی کتاب‌های علمی-تخیلی است. او در سال ۲۰۱۴ اولین رمان خود به نام قیام سرخ را منتشر کرد. این قسمت اول از سه‌گانهٔ قیام سرخ بود. دو قسمت دیگر پسر زرّین و ستاره صبح به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ منتشر شدند.
بیشتر منتقدین کتاب وی را با آثار ارباب حلقه‌ها و ترانه یخ و آتش مقایسه می‌کنند.
در سال ۲۰۱۴ پس از مدت کوتاهی از انتشار کتاب اول او، کمپانی یونورسال حق ساخت فیلم کتاب وی را با قیمتی ۷ رقمی خرید. مارک فورستر کارگردان آلمانی قرار است کارگردان فلیم باشد و جو روگان تهیه کنندهٔ آن است.
مادر وی تا سال ۲۰۱۴ صاحب یک شرکت خبر رسانی به نام فیشر کامیونیکشن بود. پدر وی کارمند سابق بانک است. او در زمانی کودکی و نوجوانی در ۸ شهر و ایالت مختلف آمریکا زندگی کرده‌است. دلیل آن وضعیت شغل مادرش بوده‌است.
او در دانشگاه پپرداین در رشتهٔ علوم سیاسی و اقتصاد تحصیل کرده‌است و در سال ۲۰۱۰ فارغ تحصیل کرده‌است. پس از پایان تحصیل مدتی در ستاد انتخاباتی کاندیدای جمهوری‌خواه دینو روسی کار کرد. سپس برای شرکت ان‌بی‌سی به تولید برنامه پرداخت. او کتاب قیام سرخ را در حین کار برای ان‌بی‌سی نوشته‌است.

کتاب های پیرس براون

دوران تاریک


مجموعه قیام سرخ


زرین پولادتن - بخش اول


پسر زرین 1


ستاره سپیده دم 1


بیشتر بخوانید

ژانر فانتزی، پرورشگاه تخیل و خلاقیت

زمانی در تاریخ بشر، تمامی آثار ادبی به نوعی فانتزی به حساب می آمدند. اما چه زمانی روایت داستان های فانتزی از ترس از ناشناخته ها فاصله گرفت و به عاملی تأثیرگذار برای بهبود زندگی انسان تبدیل شد؟