کتاب حیات خانم

Madame Hayat
کد کتاب : 85195
مترجم :
شابک : 978-6222672386
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 228
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب حیات خانم اثر احمد آلتان

احمد التان، نویسنده و فعال سیاسی ترک، چندین سال از زندگی‌اش را در زندان گذراند و اثر پیش رو، حیات خانم را که وی آن را «زن محبوبم» می‌نامد، در زندان نوشت. حیات نام شخصیت اصلی این رمان است؛ کاراکتری بی‌نظیر که در میان کاراکترهای جذاب و تأثیرگذار رمان‌های بزرگ جایش را پیدا کرده است. این رمان توانسته جایزه بهترین رمان سال اروپا در سال ۲۰۲۱ را از آن خود کند. آلتان این رمان را به دستمایه‌ای برای بیان دیدگاه‌های سیاسی و دغدغه‌های اجتماعی‌اش بدل کرد. او با ظرافتی بی‌نظیر و بیانی استادانه عشق و سیاست و اندوه و شادی و تنهایی را در هم تنیده و اثری جذاب خلق کرده است.
آزیل، راوی جوان این کتاب، برای تحصیل ادبیات از زادگاهش دور می‌شود. او که پس از مرگ پدرش بورسیه تحصیلی شده است، اتاقی را در یک پانسیون معمولی اجاره می‌کند، از طریق یک برنامه تلویزیونی کسب درآمد می کند و زندگی‌اش را می‌گذراند. در همین حین است که متوجه زنی خوش هیکل و متفاوت می‌شود که می‌تواند مادرش باشد. او دیوانه‌وار عاشق این مادام حیات می‌شود و جادوی زندگی از همین نقطه برایش رقم می‌خورد...
تحلیل ظریف احساس عشق، پژواک منحصر به فردی در این کتاب پیدا می‌کند. عشق مادام حیات و آزیل فاضل، استعاره‌ای ظریف از رویای آزادی مطلق در کشوری بسته است. برای کسانی که به یاد دارند که این کتاب در زندان نوشته شده است، این احساس به شدت عمیق و تاثیر گذار است.

کتاب حیات خانم

احمد آلتان
احمد خسرو آلتان (متولد ۱۹۵۰ مارس ۲) روزنامه‌نگار و نویسنده ترک است. وی که بیش از بیست سال است به عنوان یک روزنامه‌نگار کرده‌است، در تمام مراحل این حرفه، از یک خبرنگار شیفت شب تا سردبیر در روزنامه‌های مختلف، خدمت کرده‌است.وی در سال ۱۹۵۰ در آنکارا به دنیا آمد، پدر وی چتین آلتان روزنامه‌نگار و نویسنده مشهور ترکیه بود. برادرش محمت آلتان همچنین روزنامه‌نگار، نویسنده و استاد دانشگاه سیاست اقتصاد است.