«فلاناگان» در این رمان، چیزی ژرفتر از دقت و صحت تاریخی را در ذهن دارد، چیزی حتی ژرفتر از داستان تکاندهندهی زندگیِ زندانیان در «راهآهن مرگ».
«تالکین» با کاوش در معنا و نقش «قهرمان»، سرنوشت جهان را در دستان کاراکترهایی قرار می دهد که در نگاه اول، جنبه های قهرمانانهی زیادی در آن ها به چشم نمی خورد.
نیروی محرکهی داستان، عشقی تدریجی است که میان «سوکیکو» و «سنسه» شکل می گیرد.
«هملت» در طول تاریخ به خاطر توجه به ابهام در اخلاقیات، هستیگرایی ژرف، و کاوش چندوجهی در مفهوم «ظاهر درمقابل واقعیت» مورد تحسین قرار گرفته است.
رقابت هایی به نام «بازی های گرسنگی»، هر سال، نظم شکنندهی زندگی «کتنیس» را به هم می زند.
داستان با تمرکز بر جهانبینیِ سودجویانهی شخصیت اصلی و ویژگی های ویرانگر آن، در مورد تأثیرات مخربِ میل افراطی به کسب جایگاه، پول، و قدرت هشدار می دهد.
آثار برگزیده و شایسته تقدیر اولین دوره مسابقهی ادبی ایرانکتاب با عنوان «از کتاب رهایی نداریم»
«شخصیتپردازی غیرمستقیم»، فرآیند توصیف یک کاراکتر از طریق افکار، رفتارها و گفته های اوست.
در ادامه این مطلب، بخش هایی یکسان از ترجمه های مختلف کتاب «دکتر ژیواگو» اثر «بوریس پاسترناک» را با هم می خوانیم.
شاید این سوال در ذهن شکل بگیرد که چه نوع دیگری از درک و فهم وجود دارد؟ پاسخ «ویتگنشتاین» به این پرسش را می توان یکی از مهمترین مشارکت های او در نظر گرفت.
رمان «خانم دلوی» به شکل عمده از «دیالوگ درونی» و «جریان سیال ذهن» (تکنیکی مدرنیستی که «وولف» یکی از پیشگامان آن بود) شکل گرفته است.
با این مطلب همراه شوید تا دربارهی یکی مهمترین نویسندگان آمریکایی در قرن بیستم بیشتر بدانیم.
از ۱۷ تا ۲۶ اردیبهشت، میزبان شما در نشستهای تخصصی، برنامههای فرهنگی
رمان مدرنیستی تأثیرگذار «جیمز جویس»، زندگی مردی عادی به نام «لئوپولد بلوم» را در یکی از روزهای عادیِ ماه ژوئن سال 1904 به تصویر می کشد.
این رمان از «کالین مککالو»، اغلب با لقب «بر باد رفته استرالیایی» مورد اشاره قرار می گیرد.
کتاب «درخشش» مانند بسیاری از رمان های «استیون کینگ»، سرشار از عناصر ماورایی است.
«میچیو کاکو» تلاش می کند یافته های فیزیکدانان امروزی را به گونهای شرح دهد که همهی مخاطبین بتوانند ارزش و معنای این یافته ها را درک کنند.
این رمان یکی از آثار شکلدهنده به ژانر «علمی تخیلی» در نظر گرفته می شود.