داستان عاشقانهی «الیزابت» و «دارسی» نشان می دهد عشق می تواند بر تمام موانع چیرگی یابد.
در فرآیند خلق و توسعهی فیلمنامه های استاندارد، چند گام مشخص وجود دارد که در این مطلب به آن ها خواهیم پرداخت.
عشق به شکل آشکار در بطن داستان «مرشد و مارگاریتا» به چشم می خورد.
داستان از گذشته به آینده جریان می یابد و رنج ها، امیدها و آرزوهای سه شخصیت اصلی خود را به تصویر می کشد.
نامه های «ریلکه» پیرامون ایده های او در مورد هنر و شعر شکل گرفتهاند، اما توصیه های او، در زندگی شخصی و روزمره نیز می توانند کاربرد داشته باشند.
«ییتس» در سال 1923 جایزه «نوبل ادبیات» را از آن خود کرد و به اولین ایرلندی برندهی این جایزه تبدیل شد.
کتاب «شاعری» قدیمیترین اثر در حوزهی «نظریه ادبی» به شمار می آید.
دانشمندان مدت هاست که شیفتهی رمزگشایی از مغز انسان و عملکرد دقیق هر کدام از بخش های آن بودهاند.
نمایشنامه «مدهآ» در دوران موسوم به «عصر طلایی آتن» نوشته شد.
با این مطلب همراه شوید تا نکاتی ارزشمند را از این کتاب درباره روانشناسی تربیت کودکان نوپا (از 9 ماه تا 4 سالگی) با هم مرور کنیم.
خانوادهی بزرگ ایران کتاب، شاکریم که برای هشتمین بار در کنار شما عزیزان «اول مرداد» که زاد روز همبستگی میان ما، شما و کتابهاست را جشن میگیریم.
بسیاری از رمان های «ادبیات نوجوان»، از جمله کتاب «دزد آذرخش»، از الگوی کلاسیک «سفر قهرمان» استفاده می کنند.
تنش را می توان خطی مرکزی در نظر گرفت که پیرنگ اصلی، پیرنگ های فرعی و مسیر توسعهی کاراکترها را به هم پیوند می زند.
مسئلهی اصلی در فلسفهی اخلاق در نظر «نیچه»، به مسئلهی «خیر و شر» یا «نیک و بد» مربوط است.
«نیل شوسترمن» موفق شده است روایتی را به مخاطبین ارائه کند که هم یک روایت «پادآرمانشهری» در ادبیات نوجوان است و هم داستانی ادبی.
«سارتر» این ایده را مطرح می کند که رنج حقیقی، از ناتوانی انسان در کنترلِ ماهیتِ هستیِ خود سرچشمه می گیرد.
«شخصیت اصلی»، کاراکتری است که به واسطهی او می توانیم جهان خلقشده توسط نویسنده را مشاهده کنیم.
نثر «سیلویا پلات» از طریق بهکارگیری استعاره های خیالانگیز و توصیفات مبتکرانه و غیرمعمول، بر شکاف بنیادین میان ذهن و جسم تأکید می کند.