محمد سرشار

محمد سرشار

محمد سرشار در هشتم تیر سال ۱۳۶۰، در شهر شیراز به دنیا آمد. او اولین فرزند خانواده بود.
محمد سرشار از همان ماههای ابتدای زندگی، در شهر تهران بزرگ شد و درس خواند.
سال اول دبستان را در دبستان «محبان الرضا(ع)» [سه راه امین حضور] گذرانید.
به خاطر مشکلات اجاره نشینی و تغییر محل زندگی خانواده، سال دوم تا پنجم دبستان را در دبستان «معرفت» [چهار راه آبسردار ـ تقاطع خیابان ایران و مجاهدین اسلام] درس خواند.
او دانش آموز سال پنجم دبستان بود که در مسابقات علمی منطقه ۱۲ آموزش و پرورش شرکت کرد و رتبه اول را کسب نمود.
سرشار دوران راهنمایی را در مدرسه راهنمایی «نیک پرور» تحصیل کرد. او سه سال دبیرستان را هم در دبیرستان «علوی» [خیابان فخرآباد] درس خواند و توانست با معدل ۶۳/۱۸، دیپلم خود را در رشته ریاضی ـ فیزیک بدست آورد و به عنوان فارغ التحصیل دوره ۳۸ دبیرستان علوی شناخته شود.
با نقل مکان مجدد خانواده، دوران پیش دانشگاهی سرشار در پیش دانشگاهی «احسان» [میدان هروی] گذشت.
او در همین دوران در کانون فرهنگی مسجد انصار الحسین (ع) [امام جماعت این مسجد دکتر شهید حجت الاسلام اسکندری بودند] مشغول به کار شد مسئولیت کتاب خانه این مسجد را برعهده گرفت. با تلاشهای بسیار کانون، در سال ۱۳۷۷، کتاب خانه شش هزار جلدی علامه جعفری (ره) در این مسجد راه اندازی شد و شروع به عضو گیری نمود.
سال ۱۳۷۸، سال سرنوشت سازی برای سرشار بود. او در این سال در آزمون سراسری شرکت نمود و با کسب رتبه ۹۹۰ در گروه ریاضی ـ فیزیک توانست در رشته مهندسی عمران (گرایش عمران آب) دانشگاه علم و صنعت قبول شود. او علاوه بر این رشته، در رشته های مهندسی برق (گرایش الکترونیک) واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد اسلامی و کارشناسی ارشد پیوسته حقوق دانشگاه امام صادق (ع) پذیرفته شد.
محمد سرشار سرانجام تصمیم گرفت تحصیلات عالی خود را در علوم انسانی بگذراند. بدین ترتیب او وارد دانشگاه امام صادق (ع) شد.
او در نیم سال دوم سال تحصیلی ۷۸ ـ ۷۹، مسئول واحد نشریه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) شد.
سرشار در تابستان های ۷۹ تا ۸۱، با گزینش دانشگاه امام صادق (ع) همکاری می کرد.
وی در زمستان سال ۱۳۷۹، ترجمه کتاب «آیا خدا بلد است بند کفش ها را ببندد؟» را در دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر کرد. وزارت آموزش و پرورش، این کتاب کودکان را ـ که با زبانی کودکانه به مسائل خداشناسی می پرداخت ـ به دانش آموزان سال چهارم دبستان توصیه کرد .
سرشار سردبیر نشریه دانشجویی «پله» نیز شد. پله تنها نشریه منظم دانشگاه بود و مدیر مسئولی آن را، ابوالفضل نظری [فاضل نظری، شاعر جوان] برعهده داشت.
محمد سرشار در تابستان ۸۰، دوره «کارگردانی و تهیه کنندگی» را در دانشکده صدا و سیما گذراند و رتبه دوم را کسب کرد.

کتاب های محمد سرشار

زن ها مثل هم اند


رستاخیز عاشقی


شکار هیولا