مهدی سمندری

مهدی سمندری

استاد مهدی سمندری در سال 1307 در نجف آباد اصفهان و خانواده ای متدین چشم به جهان گشودند. ایشان در دامان زنی پاکدامن و فداکار و در سایه پدری که معلم قرآن بود (شغل پدرشان کشاورز بود) رشد کردند. تحصیلات علوم جدید و قدیم را همزمان ادامه داده و مقطع دیپلم را در شهر نجف آباد به اتمام رساندند.
با اتمام بخشی از دروس دینی در حوزه علمیه اصفهان برای تحصیلات به حوزه علمیه قم عزیمت نمودند و در آنجا از محضر اساتیدی چون آیت الله بروجردی، شیخ مرتضی مطهری، شیخ مرتضی حائری، آیت الله مشکینی، آیت الله خمینی، آیت الله منتظری، علامه طباطبائی، و دیگر اساتید بزرگ بهره بردند.
ایشان مدت سه سال نیز از محضر مهدی الهی قمشه ای در مدرسه سپهسالار تهران کسب فیض نمودند و در سال 1336 دوره لیسانس خود را در رشته معقول و منقول در دانشکده الهیات دانشگاه تهران به اتمام رساندند.
یکی از برجسته ترین اساتید ایشان حضرت استاد علامه حسن زاده آملی بودند که استاد در مورد آشنایی با ایشان این گونه فرمودند:
با راهنمایی دوست عارفم جناب آقای محمود امامی به محضر جناب استاد علامه حسن زاده آملی (روحی فداه) شرف حضور پیدا کردم. خود را در مقابل دریایی از علم و عرفان دیدم، قطره ای در مقابل دریا. مدت هشت سال به اتفاق دوستانی چون آقایان محمود امامی و علی بهجت از محضر این استاد فرزانه خوشه چینی نمودیم.
حضرت استاد مهدی سمندری هم اکنون بیشتر به مطالعه، نوشتن شرح و تفسیر کتب عرفانی و بعضا مجالس سخنرانی می پردازند.

کتاب های مهدی سمندری

اسرار الصلاه