حمیدرضا دیبازر

حمیدرضا دیبازر

حمیدرضا دیبازر (۲۳ فروردین ۱۳۵۰) موسیقی‌دان و آهنگساز اهل ایران است. حمیدرضا دیبازر ۲۳ فروردین سال ۱۳۵۰ در تهران متولد شد. در کودکی با راهنمایی پدرش با دنیای موسیقی آشنا شد. از چهارده‌سالگی فراگیری پیانو را نزد ماری یوسف شروع کرد. در سال ۱۳۶۶ وارد هنرستان موسیقی شد. در این دوره آهنگسازی را با ساخت دوئِتی برای هُرن شروع کرد و در سال ۱۳۷۰ با ساز تخصصی فرِنچ هُرن زیر نظر شریف لطفی فارغ‌التحصیل شد. پس از ورود به دانشکدهٔ موسیقی دانشگاه هنر، ردیف موسیقی ایرانی را نزد مهربانو توفیق با ساز سه‌تار فراگرفت و با موسیقی محلی ایران نیز آشنایی پیدا کرد. تحصیل در رشتهٔ آهنگسازی را زیر نظر احمد پژمان در مقطع کارشناسی (۱۳۷۶) با ساخت قطعهٔ عروج برای ارکستر سَمفُنیک و در اولین دورهٔ کارشناسی ارشد (۱۳۸۰) با ارائهٔ یک موومان سَمفُنیک (پایان‌نامهٔ برتر دانشکدهٔ موسیقی دانشگاه هنر) به اتمام رساند.
وی همچنین در مَستِرکلاس‌های رهبری ایرج صهبایی، آهنگسازی و رهبری توماس کریستیان داوید (۲۰۰۶–۱۹۲۵) حضور داشته‌است. آثار دیبازر شامل موسیقی سمفنیک، مجلسی، کُرال، الکترونیک و موسیقی متن فیلم‌های کوتاه و بلند و مجموعه‌های تلویزیونی است. او سبک شخصی خود را با ترکیبی از انواع موسیقی و با استفاده از سازهای الکترونیک و آکستیک ایرانی و غیر ایرانی (به‌عنوان مولد صوت) ایجاد کرده‌است.
وی جوایزی ازجمله مقام اول آهنگسازی در فستیوال فرهنگی مهر (۱۳۸۰) و جایزهٔ مسابقهٔ آهنگسازی ورزش و آواز کمیتهٔ بین‌المللی المپیک (المپیک ۲۰۰۸ پکن) را کسب کرده‌است. دیبازر از سال ۱۳۸۷ عضو هیئت‌علمی دانشکدهٔ موسیقی دانشگاه هنر و از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ رئیس همان دانشکده بوده است. او همچنین بنیان‌گذار ارکستر فوژان (۱۳۷۶) و آکادمی موسیقی فوژان (۱۳۹۵) است.

کتاب های حمیدرضا دیبازر

هیچ وقت دیر نیست


سلفژ