عزت الله ضرغامی

عزت الله ضرغامی

سید عزت‌الله ضرغامی (زادهٔ ۶ اسفند ۱۳۳۸) سیاستمدار ایرانی است، که هم‌اکنون به‌عنوان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و یکی از اعضای شورای عالی فضای مجازی فعالیت می‌کند.
او تا سال ۱۴۰۰ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بود. ضرغامی اصالتاً دزفولی است. وی برای مدت ۱۰ سال، در فاصله سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۳ ریاست سازمان صدا و سیما را برعهده داشت. او یکی از دانشجویان مسلمان پیرو خط امام بود که در اشغال سفارت آمریکا نقش داشت. وی همچنین در ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ به عنوان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دولت سیزدهم توسط سید ابراهیم رئیسی به مجلس معرفی شد. او در ۳ شهریور ۱۴۰۰ از مجلس رای اعتماد گرفت.
وی دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی از دانشگاه آزاد اسلامی است و فعالیت سیاسی خود را از سال ۱۳۶۱ در سپاه پاسداران و در برنامه رادیویی آن آغاز کرد. ضرغامی از ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۲ معاون وزیر فرهنگ و ارشاد در امور مجلس بود و از ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۶ نیز معاونت امور سینمایی وزیر فرهنگ را برعهده داشت.
در دولت هفتم به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منتقل شد و از ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ معاون وزیر دفاع در امور مجلس آن وزارت بود. سال ۱۳۷۹ در دوره ریاست علی لاریجانی بر سازمان صدا و سیما، به معاونت امور مجلس و استان‌های سازمان صدا و سیما منصوب شد و تا سال ۱۳۸۳ در این جایگاه فعالیت کرد.

کتاب های عزت الله ضرغامی

یک عکس، یک حرف