سالومه افلاکی

سالومه افلاکی

سالومه افلاکی بانوی هنرمند و نویسنده ساکن جزیره زیبای کیش، نیمه آذر ۱۳۵۶ در تهران متولد شد. 
سالومه افلاکی تحصیلات خود را در رشته فلسفه محض در مقطع کارشناسی ادامه داد سال ۱۳۸۰ به کیش عزیمت کرد و از سال ۱۳۸۱ در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مرکز کیش مشغول به کار شد. وی افلاکی سال ۱۳۹۲ تحصیلاتش را در رشته مهندسی مدیریت اجرایی در مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد. حرفه اصلی او خبرنگاری و گویندگی خبر است اما در زمینه نویسندگی رادیو نیز فعالیت دارد. او نویسنده برنامه ادبی -هنری شیداییان در سال ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵ بود.
سالومه افلاکی سال ۱۳۸۳ به عنوان نویسنده برگزیده از مرکز کیش در جشنواره صدای استانها لوح تقدیر دریافت کرد. از سال ۱۳۷۰ شعر سرودن و نگارش متون ادبی را آغاز کرد در حال حاضر کتاب مجموعه اشعار او با نام نیلوفر آبی در دست چاپ است.
سالومه افلاکی در دانشگاه پیانور واحد بین الملل کیش و دانشگاه جامع علمی کاربردی کیش در دو بخش رسانه و مدیریت تدریس می کند. بیشتر اشعار او غزل ؛ مثنوی و شعر سپید است. وی به لسان الغيب حافظ شیرازی و استاد سخن حضرت سعدی از شاعران کهن و سهراب سپهری و نیما یوشیج از شاعران معاصر و البته بانو فروغ فرخزاد ارادت ویژه ای دارد.
سالومه افلاکی در چهارمین جشنواره شعر و سرود کیش نیز موفق به دریافت تندیس جشنواره و لوح تقدیر شد. او برای این جشنواره قطعه ای طنز در قالب مثنوی در وصف کیش سروده بود. اشعار این شاعره در روزنامه اقتصاد کیش و هفته نامه آوای کیش و در رادیو اینترنتی کیش هنر منتشر می شود .

کتاب های سالومه افلاکی

نیلوفر آبی


آتش نیلوفر