جواد صفوی

جواد صفوی

جواد صفوی (متولد 23 مرداد 1359) فیلمنامه نویس، نویسنده و کارگردان اهل ایران است. او دوره فیلمنامه نویسی را با "شادمهر راستین" در موسسه کارنامه، دوره پیشرفته کارگردانی سینما را با "بهنام بهزادی" در "موسسه ماجرا" گذراند. وی همچنین بیش از یکسال در کارگاههای داستان نویسی "سیامک گلشیری" حضور داشته است. جواد صفوی فیلمنامه های سینمایی "خونمردگی" و "کنافه" را به طور مشترک با "محمدرضا گوهری" نوشته است.

کتاب "بیست و نه قاب خالی" که در سال 1401 توسط نشر سیب سرخ منتشر شده شامل 29 داستان کوتاه وی است که در خلال سالهای 1396 و 1397 نوشته شده اند و برخی از آنها در مسابقات داستان نویسی "موسسه بهاران" و "جایزه فرشته" جزو نامزدهای نهایی بوده اند.

اولین فیلم کوتاه جواد صفوی به نام "سونیا" در برخی جشنواره های سینمایی بین المللی حضور داشت و در جشنواره فیلمهای روانشناسی فرنزی آمریکا رتبه دوم بهترین فیلم را کسب نمود. او همچنین سازنده فیلم های مستند "شرف شمس"، "جز از کل" و "از خاک تا نگار، مروری بر زندگی و آثار استاد خاک نگار مقدم" است. وی از سال 1384 عضو موسس و از نویسندگان سایت سینمایی "سینِت" بود و در زمینه نقد و یادداشت نویسی سینمایی با روزنامه "مردم سالاری" و ماهنامه "برشهای کوتاه" همکاری داشته است. جواد صفوی همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد زمین شناسی نفت می باشد.

کتاب های جواد صفوی

بیست و نه قاب خالی