علیرضا حسنی (1347)

علیرضا حسنی (1347)

دكتر علیرضا حسنی در سال 1347 در شهرستان دامغان متولد شد و تحصیلات مقدماتی خود را تا سطح دیپلم در این شهرستان ادامه داد. وی مدرک لیسانس و فوق لیسانس خود را در سال 1373 از دانشگاه امام صادق (ع) اخذ نمود. ایشان فعالیت آموزشی خود را از سال 1370 با تدریس در دبیرستانهای تهران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان آغاز نمودند و در سال 1375 رسماً به عضویت هیئت علمی گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان درآمدند.

نامبرده در سال 1387 مدرک دکتری حقوق خصوصی خود را از واحد علوم و تحقیقات تهران اخذ نمود. دکتر علیرضا حسنی همزمان با تدریس و فعالیتهای پژوهشی با عنوان وکیل پایه یک دادگستری به فعالیتهای خود ادامه می‌دهند. وی از سال 1373 تا سال 1389 به عنوان مدیر گروه کارشناسی ارشد حقوق خصوصی، جزا و جرم شناسی گروه حقوق واحد دامغان در خدمت طالبان علم است. از نظر رتبه دانشگاهي وي داراي رتبه استادياري مي‌باشد.در حال حاضر ایشان ریاست دانشکده حقوق دانشگاه آزاد دامغان را بر عهده دارند.

 از آثار تألیفی ایشان می‌توان به تألیف کتاب فسخ نکاح در حقوق ایران، حضانت کودک، حقوق متقابل زوجین در روابط زناشویی (تمکین عام و خاص)، حقوق فرزندان بر پدر و مادر و چاپ چندین مقاله حقوقی در مجلات تخصصی و علمی و پژوهشی اشاره کرد. از جمله این مقالات بررسی حقوق زنان در روابط زناشویی، روابط زوجین در خصوص تربیت اولاد در حقوق ایران با مطالعه تطبیقی، بیمه و نقش آن در بهبود وضعیت اقتصاد ملی، طلاق و اثرات روحی و روانی آن بر کودکان و نقش آن در گسترش بزه‌دیدگی، نقش علم حقوق در جلوگیری از گسترش طلاق، لزوم الزامی شدن دخالت وکلا و مشاوران حقوقی در دعاوی و تنظیم قراردادها، بررسی نقض اساسی قرارداد اقساطی و ضمانت اجرای آن، نقش وکلا و مشاوران حقوقی در روند تسریع دادرسی، بررسی آثار حکم ورشکستگی نسبت به تاجر ورشکسته و دهها مقاله دیگر اشاره نمود.

کتاب های علیرضا حسنی (1347)