کتاب دوازده روز‏‫

Twelve days
حکایت انقلاب مجارستان ۱۹۵۶
کد کتاب : 110046
مترجم :
شابک : 978-6225385030
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 456
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب دوازده روز‏‫ اثر ویکتور شبشتین

«دوازده روز» گزارشی پرخاشگر و پرخاطره از لحظه تعیین کننده جنگ سرد - قیام الهام بخش اما وحشیانه مجارستان است. ویکتور سبستین، روزنامه‌نگاری که خانواده‌اش از مجارستان فرار کرده‌اند، گزارشی کاملا تازه به ما ارائه می‌دهد که شامل اسناد رسمی تازه منتشر شده، دفتر خاطرات خانواده‌اش و شهادت شاهدان عینی است. ما شاهد اولین روزهای پرهیجان هستیم که مردم بوداپست - تنها با چند تفنگ، بمب بنزینی و شجاعت ناامیدکننده - مسلح به مخالفت با اربابان شوروی خود قیام کردند و تقریبا موفق شدند. در حالی که جهان با تعجب تماشا می کرد، به نظر می رسید که مجارها ممکن است امپراتوری شوروی را تحقیر کنند. اما شوروی ها مایل بودند به اقدامات وحشیانه متوسل شوند - و متأسفانه، غرب آماده بود تا به آنها اجازه دهد. دوازده روز دراماتیک، واضح و معتبر به درک ما از این رویداد تاریخی بی‌اندازه می‌افزاید و آرزوی خاموش‌ناپذیر بشر برای آزادی را به ما یادآوری می‌کند.

کتاب دوازده روز‏‫

ویکتور شبشتین
ویکتور شبشتین، زاده سال 1956، نویسنده و تاریخ نگار مجارستانی است که در مورد تاریخ روسیه، کمونیسم و ولادیمیر لنین فعالیت می کند. شبشتین که در شهر بوداپست به دنیا آمد، به عنوان ژورنالیست با بسیاری از مطبوعات برجسته ی بریتانیا از جمله The Times، the Daily Mail، و the London Evening Standard همکاری کرده است.
نکوداشت های کتاب دوازده روز‏‫
This is a vivid, heartbreaking account of the brutal crushing of the first armed insurrection against Soviet occupation.
این روایتی واضح و دلخراش از سرکوب وحشیانه اولین قیام مسلحانه علیه اشغال شوروی است.
Kati Marton

On the anniversary of 1956, wielding a vast array of newly released archives and completely new eyewitness testimony, Victor Sebestyen has written a magisterial but also totally gripping and fresh account of the noble, violent, and doomed Hungarian revolution: a tale of murder and battles on the streets of Budapest and in the dungeons of the KGB, and of high-level intrigue from the White House to the Kremlin.
در سالگرد سال 1956، ویکتور سبستین، با داشتن مجموعه وسیعی از آرشیوهای تازه منتشر شده و شهادت شاهدان عینی کاملا جدید، روایتی بزرگ و در عین حال کاملا جذاب و تازه از انقلاب نجیب، خشن و محکوم به فنا مجارستان نوشته است: داستانی از قتل و نبرد. در خیابان های بوداپست و در سیاه چال های KGB و دسیسه های سطح بالا از کاخ سفید تا کرملین.
Simon Sebag Montefiore

قسمت هایی از کتاب دوازده روز‏‫ (لذت متن)
چرچیل کاغذی برداشت و پیشنهاد خود را روی نصف آن نوشت مجارستان کشور دیگری بود که باید پنجاه پنجاه تقسیم میشد. استالین نگاهی به آن کاغذ مداد آبیاش را برداشت و تیک بزرگی روی کاغذ زد و آن را به ما پس انداخت. سپس داد کل این توافق در زمانی بسیار کوتاه حاصل شد حتی کوتاه تر از زمانی که برای نوشتنش لازم بود پس از آن سکوتی طولانی بر جمع ما سایه افکند. آن کاغذ، با درصدهایی که با مداد رویش نوشته شده بود وسط میز جای داشت. سرانجام من سکوت را شکستم.