کتاب هواشناسی کوهستان

Mountain meteorology
  • 10 % تخفیف
    250,000 | 225,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: ایران شناسی ایران شناسی
    نویسنده: محسن هاشم نژاد
کد کتاب : 121137
شابک : 978-6008351757
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب هواشناسی کوهستان اثر محسن هاشم نژاد

تغییرات و شرایط جوی یکی از عوامل تأثیرگذار در فعالیتهای انسان است. این تغییرات در محیط‌های شهری، اغلب باعث محدودیت کارها میشود، ولی در محیط‌های به ویژه خارج شهر میتواند وارد مخاطرات جانی و خسارات عمده شود. در ارتفاعات و محیط های کوهستانی با توجه به شرایط میدانی و کمبود و تغییرات سریعتر مولفه‌های جوی، شرایط میتواند پیچیده تر باشد.

هر شخصی که قصد فعالیت در کوهستان را دارد باید به دو شکل از اطلاعات هواشناسی مجهز باشد؛ بخش اول پیش بینی شرایط جوی است و بخش دوم شناخت شرایط جوی در حین حضور در کوهستان است.

کتاب «هواشناسی کوهستان» به شکل یک راهنمای کاربردی برای طبیعت گردان و کوه نوردان و به ویژه امدادگران، نیروهای عملیاتی کوهستان، خلبانان و سایر کاربران کوهستان طراحی و اجرا شده است. در این کتاب مخاطبان با انواع ابرها و مه‌ها، بادهای کوهستان، تغییرات دمایی و سایر مولفه های جوی آشنا میشوند ور این امکان را مهیا میکند که در صورت حضور در محیط های کوهستان و ارتفاعات با شناخت شرایط جوی کوهستان و تشخیص‌های میدانی قادر به شناخت شرایط قبل از مخاطرات جوی باشند و با مدیریت و اقدامات موثر مانع آسیب‌های محتمل شوند.

(برگرفته از متن ناشر)

کتاب هواشناسی کوهستان