کتاب مشق شعر

Mashgh-e She'r
کد کتاب : 121183
شابک : 978-6229360590
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 166
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب مشق شعر اثر جواد گنجعلی

شعر چیست؟
چه چیزی شعر نیست؟
صاحب نظران دربارۀ این که شعر چیست بسیار نوشته اند، اما هرچه بیشتر به آن پرداخته اند، به تفاهم کمتری رسیده اند، تا آن جا که گاه شاید اثری که با یک تعریف، شعر خوبی شمرده می شود، با تعریف دیگر، اصلا شعر به شمار نیاید.
شاید اغلب کسانی که شعر می خوانند، اصلا در بند تعریف «شعر» نباشند، و همین
که سخنی، تأثیری ویژه بر احساسات آن ها بگذارد، آن را «شعر» بدانند، اما آیا کسی که می نویسد هم می تواند نسبت به تعریف «شعر»، همین قدر بی تفاوت باشد؟
حال با توجه به این مقدمات چه کنیم؟ آیا از کنار تعاریف متعدد این مفهوم لغزان و تعریف ناپذیر بگذریم؟ یا سعی کنیم با در کنار هم قرار دادن آن ها و بررسی و مقایسه شان، به تعریفی جامع برسیم؟ یا فارغ از آن تعاریف، تلاش کنیم تا عناصری که موجب تأثیرگذاری یک سخن بر احساسات خواننده و شنونده می شوند را بشناسیم؟

کتاب مشق شعر

جواد گنجعلی
جواد گنجعلی شاعر، نویسنده و منتقد ادبی در بیست و هشتم اردیبهشت ۱۳۵۳ در “دررود ” یکی از شهر های نیشابور به دنیا آمد .عشق او به ادبیات نخست، با نوشتن داستان های کوتاه شروع می شود. کم کم زندگی در فضای نیشابور او را به سمت شعر می کشاند.مرگ شاملو و البته اوضاع نابه سامان شعرسپید دهه ی هفتاد که بی رغبتی انبوه شاعران جوان به سپیدسرایی را به دنبال دارد گنجعلی را به استفاده نو از قوالب کهن می کشاند.