کتاب رساله در باب خشم

Anger, Mercy, Revenge
کد کتاب : 15921
مترجم :
شابک : 978-6008584063
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 65
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب رساله در باب خشم اثر لوکیوس آنایوس سنکا

کتاب رساله در باب خشم

لوسیوس آنائوس سنکا (4 قبل از میلاد مسیح - 65 م) نویسنده کتاب رساله در باب خشم ،فیلسوف ، نمایشنامه نویس ، دولتمرد و مشاور امپراتور نرو ، رواقی رومی بود.
او فردی برجسته در تاریخ ادبیات و سیاست در جهان محسوب می شود.
آثار کامل لوسیوس آنائوس سنکا یک مجموعه تازه و جذاب از ترجمه های جدید انگلیسی زبان از آثار وی در هشت جلد قابل دسترسی است. این مجموعه جذاب که توسط کلاسیک های مشهور جهان ، الیزابت آسمیس ، شادی بارتش و مارتا سی نوسبام ویرایش شده است.
سنکا که آثارش توسط نویسندگان مدرن از دسیدریوس اراسموس تا رالف والدو امرسون بسیار تحسین شده است در این کتاب دست بر روی مقوله خشم گذاشته است و با لحن منحصر به فرد خویش به شکلی فلسفی این مفهوم را پیش روی خوانندگان بسط می دهد.

خشم ، رحمت ، انتقام شامل سه نوشتار اصلی است: مقاله های اخلاقی در مورد خشم و درباره دلسوزی - که به عنوان توصیه ای برای امپراتور جوان آن زمان ، نرو نگاشته شده بود - و آپولوکلوسنتوز ، هجو درخشان که پایان سلطنت کلادیوس را نشان می دهد. دوست و معلم ، و همچنین فیلسوف ، سنکا از سن نرو با لحنهایی متناوبا جدی ، شاعرانه و کمیک استقبال کرد - و باعث خشم ، رحمت ، انتقام یک اثر به همان اندازه نویسنده آن پیچیده ، زیرک و بلند پروازانه شد.

کتاب رساله در باب خشم

لوکیوس آنایوس سنکا
لوکیوس سِنِکا «Lucius Annaeus Seneca» (که به سنکای جوان مشهور بود)، (۴ پیش از میلاد تا 65 میلادی) اهل رم، فیلسوف رواقی، سیاستمدار، نمایشنامه نویس، معلم و مشاور نرون. که مجبور شد به اتهام همدستی در توطئه قتل امپراتور خودکشی کند، پدر وی سنکای بزرگ نام داشت.از سنکا ۹ نمایشنامه تراژدی و یک کمدی به جا مانده‌است:هرکول دیوانه – زنان تروا – زنان فینیقی – مدیا – فدرا – اودیپوس (اودیپ) – توئستس – آگامنون و هرکول در اوتا.سنکا نیز همچون نویسندگان...
نکوداشت های کتاب رساله در باب خشم
The translations strike that difficult balance between fidelity to the original and natural English idiom. Latinless readers will not be confused, philosophically minded readers will appreciate the citations, and classicists will find in the notes the discussion and arguments they may want to clarify the original....An admirable effort to bring Seneca to a wider audience
ترجمه ها تعادل دشواری را بین وفاداری به اصطلاحات انگلیسی اصلی و طبیعی برقرار می کنند. خوانندگان گیج نخواهند شد ، خوانندگان دارای تفکر فلسفی از استنادات موجود در این کتاب قدردانی خواهند کرد .
Bryn Mawr Classical Review

قسمت هایی از کتاب رساله در باب خشم (لذت متن)