کتاب میراث جاسوسان

A Legacy of Spies
کد کتاب : 17443
مترجم :
شابک : 978-6008066835
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 348
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

برنده جایزه Krimi آلمان سال 2018

معرفی کتاب میراث جاسوسان اثر جان لوکاره

راوی داستان میراث جاسوسان به قلم جان لوکاره، شخصی است به نام پیتر گویلم که همکار و شاگرد سرسخت جورج اسمایلی در خدمات سری بریتانیا بوده و اکنون دوران پیری خود را در یک مزرعه ی خانوادگی در سواحل جنوبی می گذراند. حالا نامه ای به پیتر رسیده که از طرف افراد منتصب در شغل قدیمی اش او را به لندن فراخوانده اند. اما دلیل آن چیست؟ گذشته ی او و تجربیاتش از جنگ سرد حالا آمده تا او را بستاند. ماموریت های جاسوسی که زمانی گل سر سبد مجالس مخفی لندن بودند و افرادی همچون الک لیماس و جورج اسمایلی و خود پیتر گویلم در آن ها درگیر بودند، حالا باید به وسیله نسلی مورد موشکافی قرار بگیرند که هیچ خاطره و تصوری از جنگ سرد و صبر و طاقتی برای ادله ی آن ندارد.
جان لوکاره، که خود سابقا یک جاسوس سرسخت و موفق بوده در داستان میراث جاسوسان با گره زدن گذشته به حال، فضایی ایجاد نموده که داستان هر کدام از این دوره های زمانی، اشتیاقی قوی در مخاطب برانگیزد. او با هنرمندی تمام، یک طرح و نقشه را چنان چرخانده است که هم مبتکرانه و هم هیجان انگیز به نظر می آید. این رمان هم دقیقا به اندازه ی دو رمان قبلی که داستان به آن ها بر می گردد جالب و جذاب است و در فضایی شکل گرفته که تنش و طنز و دوگانگی در آن طنین انداز است. جان لوکاره و راوی قصه اش، پیتر گویلم، در میراث جاسوسان، گنجینه ای از شخصیت های فراموش نشدنی جدید و قدیم را به مخاطب عرضه می کنند.

کتاب میراث جاسوسان

جان لوکاره
جان لوکاره با نام اصلی دیوید جان مور کورنل، زاده ی ۱۹ اکتبر ۱۹۳۱، نویسنده ی اهل بریتانیا است.دیوید جان مور کورنل در اکتبر 1931 به دنیا آمد و پیش از این که به نویسندگی روی بیاورد در سازمان های جاسوسی فعالیت می کرد. وی از ابتدای فعالیت خود در حرفه نویسندگی با نام مستعار جان لوکاره رمان هایی جاسوسی و جنایی نوشت. لوکاره در 32 سالگی رمان «جاسوسی که از سردسیر آمد» را منتشر کرد که هنوز هم با گذشت سالیان طولانی، بهترین اثر وی به شمار می آید.
نکوداشت های کتاب میراث جاسوسان
[Le Carré's] novels are so brilliant because they’re emotionally and psychologically absolutely true, but of course they’re novels.
رمان های لوکاره درخشان اند به این دلیل که از نظر احساسی و روانشناسی کاملا حقیقی اند؛ اما به هر نحو، قصه اند.
New York Times Book Review New York Times Book Review

Le Carré’s prose remains brisk and lapidary. His wit is intact and rolls as if on casters... I might as well say it: to read this simmering novel is to come in from the cold.
نثر لوکاره همچنان تند و تیز و قیمتی باقی می ماند. زیرکی او دست نخورده است و همچون چرخی که می چرخد در تلاطم است. حتی می توان گفت که خواندن این رمان پر جوش و خروش، به مثابه ی بیرون آمدن از سرماست.
New York Times New York Times

a kind of eulogy for the present as well as the past, A Legacy of Spies is haunting.
مدحی بر زمان حال و گذشته، میراث جاسوسان فراموش نشدنی است.
Chicago Tribune Chicago Tribune

Swift and satisfying
تند و تیز و راضی کننده.
USA Today USA Today

We wish for more complexity and logic in our politics, so we look to make political art that is logical and complex: a genre defined by John le Carré.
ما به دنبال پیچیدگی و منطق بیشتر در سیاست می گردیم، بنابراین به سمت تولید هنر سیاسی می رویم که منطقی و پیچیده است؛ و این ژانری است که به وسیله ی جان لوکاره تعریف شده است.
New Republic New Republic

The spy master’s latest Smiley novel entwines today’s world with a lost one... Ingenious.
جدیدترین رمان از سری اسمایلی از این سردسته ی جاسوسان، با حلقه ی گمشده ای در جهان امروز می آمیزد...اثری مبتکرانه.
Washington Post Washington Post

Gripping.
شدیدا هیجان انگیز.
Christian Science Monitor Christian Science Monitor

Any reader who knows le Carré's earlier work, and quite a few who don't, will assume that any attempt to second-guess the mandarins of the Service will backfire. The miracle is that the author can revisit his best-known story and discover layer upon layer of fresh deception beneath it.
تمام خوانندگانی که با آثار قبلی لوکاره آشنا هستند، و حتی آن تعداد اندکی که آشنا نیستند، گمان می کنند که هرگونه تلاش برای زیرسوال بردن مامورین عالی رتبه ی سرویس، به نتیجه ی عکس منجر خواهد شد. معجزه ی این کتاب این است که نگارنده توانسته معروف ترین داستان خود را بازبینی کرده و نیرنگ و فریب های تازه ای را در لایه های زیرین آن پیدا کند.
Kirkus reviews Kirkus reviews

Le Carré] can convey a character in a sentence, land an emotional insight in [a] phrase & demolish an ideology in a paragraph.
لوکاره می تواند یک کاراکتر را در یک جمله معرفی کند، بینشی احساسی را در یک عبارت به بار بنشاند و یک ایدئولوژی را در یک پاراگراف ویران نماید.
Publishers Weekly Publishers Weekly

قسمت هایی از کتاب میراث جاسوسان (لذت متن)
به گفته مادرم، پدرم، که به سختی تصویرش را به یاد می آورم، پسر بیکاره خانواده متمول انگلیسی ـ فرانسوی ای در قلب انگلستان بود؛ مردی با هوس های زودگذر، با میراثی که زود به زود به باد داد و با عشقش به فرانسه که نکته مثبتش بود. تابستان ۱۹۳۰ را در چشمه های آب گرم سن مالو در ساحل شمالی بریتانی می گذراند؛ مشتری ثابت کازینوها و عشرتکده ها بود و عموما با سر و وضعی مد روز ظاهر می شد. ازقضا مادرم نیز، که تنها فرزند سلسله ای قدیمی از کشاورزان بود و در آن زمان بیست سال داشت، در شهر بوده و وظایف ساقدوشی را در عروسی دختر دلال ثروتمند احشام بر عهده داشت. خودش که این طور می گوید. به هر حال او تنها منبع این قصه است و هروقت هم که حقایق علیه او باشند چندان به خودش سخت نمی گیرد؛ چندان تعجبی هم ندارد اگر به دلایل ناموجه تری در شهر بوده باشد.  بعد از مراسم، به نقل از خودش، همراه با آن ساقدوش دیگر، سرخوش از یکی دو گیلاس شامپاین، از پذیرش سالن عروسی ادای فرار کردن را درآوردند و با همان لباس های عروسی، شبانه در تفرجگاه شلوغی خوش خوشک می خرامیدند که پدرم هم به نیتی در همان جا قدم می زده است. مادرم زیبا و سرمست بود و دوستش کمتر. الباقی، حکایت عشقی طوفانی است. طبیعی است که مادرم از شتاب قضایا شرم داشت. عروسی دوم به سرعت برگزار شد. حاصلش من بودم. ظاهرا پدرم طبعش با زناشویی سازگار نبوده و حتی در سال های نخست ازدواج بیش از اینکه حضور داشته باشد، برنامه اش این بوده که غایب باشد.