کتاب یوحنا پاپ مونث

Pope Joan
کد کتاب : 17494
مترجم :
شابک : 978-9643119140
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 732
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب یوحنا پاپ مونث اثر دونا کراس

یوحنا پاپ مونث، رمانی پر فروش در عرصه ی بین المللی است از دونا کراس که در سال 2009 یک فیلم سینمایی با همین نام از آن ساخته شده است. دانا کراس تصویری از دوران تیره را در شکوه و زرق و برق بی رحمانه شان ترسیم کرده و داستان مهیج زندگی زنی را تعریف می کند که قدرت بینش او، یاری اش کرد تا محدودیت های اجتماعی زمان خود را به مبارزه بطلبد.
برای هزاران سال، هستی یوحنا انکار شد. او افسانه ایست که نمی میرد. یوحنا پاپ مونث، زنی در قرن نوزدهم بود که خود را به شمایل مردی تغییر قیافه داد و آن قدر در این زمینه پیش رفت که موفق شد به عنوان تنها زن تاریخ، بر تخت سنت پیتر بنشیند. اکنون در این رمان میخکوب کننده، کراس تصویری استثنایی از چهره ی یک قهرمان فراموش نشدنی مونث را ترسیم می کند که در برابر محدودیت هایی که روح او نمی تواند آن ها را بپذیرد ایستاده و می جنگد.
یوحنای جوان که بسیار با استعداد و درخشان است، در برابر سخت گیری های اجتماعی قرون وسطایی که زن را از تعلیم و یادگیری باز می داشتند شورش می کند. زمانی که برادر او به طرز بی رحمانه ای در یک نبرد وایکینگی به قتل می رسد، یوحنا ردا و هویت او را بر می دارد و وارد صومعه می شود. همچون برادرش، یوحنا خود را همچون شفابخش و محققی بزرگ جا می زند. سرانجام او به رم کشیده می شود و در آن جا در دام عشق و اشتیاق و سیاست گرفتار می شود. پس از فائق آمدن بر اتفاقات مخوف و ترسناک، سرانجام یوحنا به بالاترین مقام اداری دست یافته و و قدرتی بیشتر از هر زنی در دوران قبل و بعد از خود به دست می آورد. اما از آنجایی که قدرت همیشه به بهایی به دست می آید، این داستان پیچیدگی های خودش را دنبال می کند.

کتاب یوحنا پاپ مونث

دونا کراس
دونا وولفولک کراس (متولد 1947) نویسنده آمریکایی و نویسنده رمان يوحنا پاپ، درباره یک پاپ زن کاتولیک از 853 تا 855 است.او دختر دوروتی وولفولک ، زنی پیشگام در صنعت کتاب های کمیک آمریکایی و رمان نویس ویلیام وولفولک است.
نکوداشت های کتاب یوحنا پاپ مونث
“Pope Joan has all the elements one wants in a historical drama—love, sex, violence, duplicity, and long-buried secrets. Cross has written an engaging book.”
یوحنا پاپ مقدس تمام عناصری که فرد از یک رمان تاریخی انتظار دارد، نظیر هیجان، عشق و عشق بازی، خشونت، تزویر و راز های سر به مهر را در خود دارد. کراس کتابی سرگرم کننده را به رشته ی تحریر در اورده است.
Los Angeles Times Book Review

“Brings the savage ninth century vividly to life in all its alien richness. An enthralling, scholarly historical novel.”
به بربریت قرن نهم با غنای غریب خود زندگی بخشیده است. رمانی تاریخ پژوهانه و مفتون کننده.
Rebecca Fraser

A fascinating and moving account of a woman’s determination to learn, despite the opposition of family and society. Highly recommended
عزم شگفت انگیز و تکان دهنده ی یک زن برای یادگیری با وجود مخالفت های خانواده و اجتماع. به شدت توصیه می شود.
Library Journal Library Journal

Cross makes an excellent, entertaining case that in the Dark Ages, a woman sat on the papal throne. . . . A colorful, richly imagined novel.
کراس موردی سرگرم کننده و فوق العاده از زنی را که درعصر تیره بر تخت پاپی نشست خلق کرده است... . رمانی رنگارنگ با تخیلی غنی.
Publishers Weekly Publishers Weekly

A page-turner!
کتابی که زمین نخواهید گذاشت!
Glamour

Pope Joan reveals the harsh realities of the Dark Ages. Violence is rife in the government, church and home; logic and reason are shunned as “dangerous ideas” and women are considered useful only as men’s servants and child bearers. The novel explores the extraordinary life of an independent, intelligent and courageous woman who overcomes oppression and ascends to the highest level of religious power. . . . Cross’ masterful use of anticipation, as well as the sweeping historical landscape of the story, keep Pope Joan intriguing. . . . An exciting journey through history as it’s being made
یوحنا پاپ مونث، واقعیت های ناگوار عصر تیره را آشکار می سازد. خشونت در دولت و کلیسا و خانواده رایج است؛ از منطق و دلیل با برچسب ایده های خطرناک اجتناب می شود و زنان تنها به عنوان خدمتکار مردان و فرزندآوران در نظر گرفته می شوند. رمان داستان زندگی زنی شیردل، باهوش و مستقل را کاوش می کند که بر سرکوب ها غلبه کرده و تا بالاترین رده های قدرت پیشرفت می کند... . بهره گیری استادانه ی کراس از عنصر انتظار همچون منظره ی تاریخی دلکش داستان، یوحنا پاپ مونث را خیره کننده نگه می دارد... . سفری هیجان انگیز در دل تاریخ همانطور که پیش می رود.
San Francisco Chronicle San Francisco Chronicle

Eloquently written and spellbinding in its account of this legendary figure.
نگاشته ای شیوا و مسحور کننده در اعتبار این شخصیت افسانه ای.
Arizona Republic

The life of an intelligent, headstrong woman in 9th-century Europe, the kind of woman who might have dared such an adventure in an era when obedience was a woman’s most admired trait. . . . Cross succeeds admirably, grounding her fast-moving tale in a wealth of rich historical detail
زندگانی زنی زیرک و سرسخت در قرن نهم اروپا، زنی که جرات چنین ماجراجویی را در زمانه ای داشت که اطاعت پسندیده ترین خوی زنان بود. ... کراس به طرز تحسین برانگیزی موفق شد داستان روان خود را در توانگری جزییات تاریخی غنی بنا بگذارد.
Orlando Sentinel

A story of passion and faith–and a reminder that some things never change, only the stage and players do.
داستان ایمان و اشتیاق و یک یادآور برای اینکه برخی چیزها هرگز تغییر نمی کنند، تنها بازیگران و صحنه است که دگرگون می شود.
Fort Worth Star-Telegram

A remarkable woman uses her considerable intellect–and more than a little luck–to rise from humble origins to become the only female Pope, in this breakneck adventure
زنی قابل توجه، از هوش چشمگیرو شانس زیاد خود بهره برده و در ماجراجویی وحشتناکش از عقبه ای محقر به مقام تنها پاپ مونث پیشرفت می کند.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب یوحنا پاپ مونث (لذت متن)
در بیست و هفتمین روز از ماه زمهریر سال ۸۱۴ پس از میلاد مسیح ، قابله ای به نام «هروترود» با بورانی از برف و طوفان روبرو می شود. شروع داستان شرح تندبادی است که به سردی یخ از لابلای درختان لخت و سرمازده می وزد و در تن لرزان هروترود فرو رفت و از سوراخ ها و وصله های قبای پشمی نازکش می گذرد. کوره راه جنگلی پوشیده از توده های برف بود و او در هر گامی که بر می داشت تا زانو در برف فرو می رفت. قشری از یخ روی ابروان و پلک هایش نشسته بود. هروترود هر چند لحظه یک بار دستی به صورتش می کشید و برف ها را پاک می کرد تا بتواند راه را تشخیص دهد. دست ها و پاهایش، با آن که چند لایه پارچه دور آنها پیچیده بود، از شدت سرما درد می کرد. چند قدم آن طرف تر لکه سیاه و مبهمی روی برف ها پدیدار شد. این لکه سیاه، لاشه کلاغ یخ زده ای بود. حتی این لاشخورهای مقاوم و جان سخت هم در آن زمستان بی نهایت سرد می مردند. یعنی از گرسنگی می مردند، چون لاشه جانوران چنان یخ می زد که حتی کلاغ ها هم نمی توانستند با منقارشان یخ را بشکنند و گوشتی از استخوان جدا کنند. تن قابله داستان ما از تماشای این منظره می لرزید و بر سرعت گام هایش می افزود. درد زایمان همسر کشیش روستا آغاز شده بود. هروترود با تلخی بسیار با خود گفت: ” این کوچولو هم چه وقت خوبی را برای تولد انتخاب کرده است! فقط در همین یک ماه گذشته پنج نوزاد به دنیا آوردم که هیچ یک از آنها بیشتر از دو هفته زنده نمانده اند، خدا می داند که سرنوشت این یکی چطور شود…”